نمایشگاه عکس پیاده روی اربعین از نگاه یک جامعه شناس برگزار شد

تهران (پانا) - نمايشگاه عکسی با عنوان‌پیاده تا عشق از آثار دکتر مسعود کوثری دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران از امروز به مدت یک هفته در دانشگاه امام صادق(ع) به نمایش درآمده است.

کد مطلب: ۶۹۳۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه فوق بازتاب دهنده بزرگ ترین تجمع انسانی در دنیاست که نگاهی جامعه شناسانه به واقعه پیاده روی کربلا دارد.
مسعود کوثری در حاشيه مراسم افتتاح این نمايشگاه گفت: پیاده روی زائران کربلا در اربعین حسینی به عنوان بزرگترین رویداد جهان تشیع هر سال با حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله از سراسر دنیا برگزار می شود که در این گردهمایی بزرگ علاوه برحضور شیعیان، شاهد حضور بسیاری از مردم از جمله مسلمانان اهل سنت و از پیروان سایر ادیان هستیم. به همین علت، ضروری است این رویداد بزرگ را به تصویر بکشیم.
وی در پاسخ به این سوال که از نگاه یک جامعه شناس چه کسانی در این پیاده روی حضور داشتند گفت: بسیاری آمده بودند، پیرو جوان، روستایی وشهری، زن و مرد، کودک و نوجوان. شوری برپا بود که همه را با خود می برد، پیاده، تا سر منزل عشق. از همه رنگ بودند، با جامه های رنگ به رنگ، همه بودند با چهره های خوب، با چهره های مهربان.
این گزارش می لفزاید: در این نمایشگاه، 46 اثر تابلو شاسی از عکس های این استاد دانشگاه در ابعاد مختلف به نمایش درآمده و علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه عکس می‌توانند تا 29 آذرماه به بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، دانشگاه امام صادق مراجعه نمایند.
گفتنی است همین نمایشگاه در دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران به مدت15 روز برپا بوده که نظر دانشجویان را به خود جلب کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار