عدم تحرک و فعالیت های بدنی ، یک آسیب جدی برای دانش آموزان

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نطنز لزوم راه اندازی پایگاه حرکت اصلاحی در آموزش و پرورش را ضروری بیان نمود و افزود: اگر دبیران ورزش در حین فعالیت های کودکان شاخص های هنجارهای قامتی را مورد توجه قرار دهند و کودکان آسیب پذیر را شناسایی نمایند با برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح منطقه از رشد هنجارهای عضلانی کاسته می شود.

کد مطلب: ۶۹۳۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سید رضا حسینی خالدی در جمع دبیران ورزش از مشکلات قامتی - عضلانی در دانش آموزان ابتدایی که به معضل تبدیل شده هشدار داد و افزود : ما در جامعه ای زندگی می کنیم که بیشتر فعالیت های روزمره ما با ماشین صورت می گیرد و عدم تحرک و فعالیت های بدنی به یک آسیب برای دانش آموزان تبدیل شده است.

حسینی از دبیران ورزش با توجه به تجربیات علمی و دانشگاهی خود خواست بیشتر توجه خود را به برطرف نمودن مشکلات قامتی - عضلانی دانش آموزان معطوف نمایند.

وی لزوم راه اندازی پایگاه حرکت اصلاحی در آموزش و پرورش با استفاده از تجهیزات استاندارد را ضروری بیان نمود و افزود : اگر دبیران ورزش در حین فعالیت های کودکان شاخص های هنجارهای قامتی را مورد توجه قرار دهند و کودکان آسیب پذیر را شناسایی نمایند می توان با برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح منطقه از رشد این نوع هنجارهای عضلانی کاسته شود.

وی به انواع ناهنجاریهای در کودکان اشاره نمود و افزود: اشتباه در راه رفتن ، نشستن،برخاستن، برداشتن اشیاء به صورت غیر اصولی باعث برخی آسیب های جسمی و حتی روحی می شود که کانون حرکات اصلاحی می تواند به شناسایی و برطرف نمودن آن کمک شایانی نماید.

اجراي برنامه غربالگري در راستاي شناسايي دانش آموزان داراي ناهنجاري قامتي، برگزاري كلاس هاي آموزشي براي معلمان تربيت بدني و مربيان پرورشي، سنجش و درمان ناهنجاريهاي قامتي با ارائه راهكارهاي مختلف كه استانداردسازي ميز و نيمكت هاي مدارس از جمله آن هاست و ايجاد كانونهاي پيشرفته پيشگيري و درمان ناهنجاريهاي ساختاري از جمله برنامه هايي می باشد که در کانون حرکات اصلاحی به آن پرداخته می شود.

در این جلسه قنایی سرگروه درس تربیت بدنی منطقه گفت:با بررسی های صورت گرفته در چندین سال که با همکاری دبیران ورزش صورت گرفته دانش اموزان دارای مشکلات عضلانی و ساختارهای قامتی شناسایی شده اند .

وی در مورد برگزاری کلاس ضمن خدمت و کارگاه آموزشی برای همکاران و اولیاء در مدارس جهت آشنایی بیشتر با جلوگیری از مشکلات قامتی دانش آموزان مطالبی را بیان نمودند.

در پایان جلسه مربیان تربیت بدنی پیشنهادات و نظرات خود را در هر چه بهتر اجرا شدن کانون بیان و درباره آن بحث و تبادل نظر گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار