عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد

طرح «کاهش اختیارات شهردار» در دستور کار شورای پنجم قرار گیرد

تهران (پانا) - به گفته عضو سابق شورای شهر تهران، واگذاری اختیارات شورا به شهردار ایراد قانونی ندارد اما میزان واگذاری و نحوه نظارت بر آن اهمیت دارد که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۶۹۳۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

احمد حکیمی پور در گفت‌وگو با پانا، درخصوص سرانجام طرح کاهش اختیارات شهردار تهران اظهارداشت: همانطور که شهردار می‌تواند اختیارات خود را به معاونت‌های شهرداری واگذار کند، شورای شهر نیز می‌تواند برخی از اختیارات را به شهردار تفویض کند و این موضوع همیشه وجود داشته است.

عضو سابق شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه واگذاری اختیارات شورا به شهردار ایراد قانونی ندارد، گفت: آنچه حایز اهمیت است میزان واگذاری اختیارات شورا به شهردار و نحوه نظارت است، در دوره اول شورای شهر برای اینکه اولین شورای بعد از انقلاب بود و از آنجا که حضور شهردار تهران برای کوچک‌ترین کارهای مالی در شورا سخت بود، سقف قراردادهای مالی افزایش یافت و البته این موضوع مصوبه شورا را داشت و اقدامی قانونی بود.

وی تصریح کرد: در دوره‌های بعدی شورای شهر، به مصوبه واگذاری اختیارات شورا به شهرداری توجه نشد و از طریق تبصره بودجه، اختیارات قراردادها نجومی چند ده میلیاردی را به شهردار تهران واگذار کردند. در دوره چهارم گفتیم که لایحه واگذاری اختیارات شورا باید تعیین تکلیف و اصلاح شود ضمن اینکه طبق قانون نباید اختیارات شهردار از اختیارات یک وزیر بیشتر باشد اما هر چه تلاش کردیم شورا تمایلی به بررسی این موضوع نداشت و امیدوارم که اعضای شورای پنجم طرح اختیارات شهردار را مورد بررسی قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار