آغاز طرح اشتغال فراگیر روستایی در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی

طرح اشتغال فراگیر روستایی در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی آغاز شد.

کد مطلب: ۶۹۳۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: اشتغال زایی روستایی از درجه اهمیت بسیار بالایی در دولت تدبیر و امید برخوردار است از این رو تیم کارشناسی متشکل از معاونین اداره کل سفرهای یک روزه ای را به تمام شهرستان های استان دارند.

سید محمد حسینی افزود:این تیم کارشناسی با دهیاران، کارآفرینان و بخشداران هر شهرستان به صورت جداگانه جلسات توجیهی برگزار می کند تا بتوان پتانسیل های هر روستا را برای اشتغال آفرینی بررسی و بسته های کارشناسی را در خصوص هر کدام ارائه داد.

وی ادامه داد: به دلیل اهتمام جدی ریاست جمهوری در خصوص اشتغال، ابلاغ بخشنامه اشتغال فراگیر توسط معاون اول رئیس جمهوری و تفاهم نامه میراث فرهنگی کشور و معاونت امور روستایی ریاست جمهوری در ابتدای سال جاری منعقد شد، اداره کل میراث فرهنگی استان مصمم شد پتانسیل های هر شهرستان و روستا را بررسی و بسته های اشتغال آفرینی متفاوتی را ارائه دهد تا بتوان رهگشایی برای جویندگان شغل بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: تاکنون معاونین اداره کل به دو شهرستان آشتیان و کمیجان مراجعه کرده و با برگزاری جلسات روند این طرح را آغاز کرده اند طبق جدول برنامه ریزی در تمام شهرستان های استان چنین جلساتی را برگزار خواهند کرد.

حسینی ابراز داشت: در جلسات برگزار شده در دو شهرستان مقرر شد دهیاران با جمع آوری اطلاعات روستاها در خصوص توانمندی ها و پتانسیل های موجود در حوزه استحفاظی خود معاونین و کارشناسان میراث فرهنگی استان را در پیشبرد هدف ایجاد اشتغال در سه حوزه اداره کل یاری کنند.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح به عنوان نمونه آن است که اگر در روستایی کارگاه صنایع دستی در حال فعالیت است، در صورت دارا بودن مجوز با اعطای تسهیلات حمایتی و در صورت نداشتن آن با ایجاد انگیزه برای فعالیت رسمی هنرمندان این عرصه را در مسیر اشتغال آفرینی هدایت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار