مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر

اسلامشهر(پانا)-درمراسم گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر از پژوهشگران برتر این واحد دانشگاهی تجلیل بعمل آمد.

کد مطلب: ۶۹۳۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران ، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با شعار پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری؛ زیربنای اقتصاد مقاومتی، با حضور احمدعلی فروغی ابری رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان، محمودرضا اسفندیار رئیس و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد اسلامشهر در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد .

رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان در این مراسم، پژوهش را پیوند خورده با زندگی امروز در تمام جوامع خواند و گفت: زندگی جوامع امروز، با پژوهش عجین شده ، به نحوی که اگر پژوهش بصورت صحیح و در جای مناسب خود انجام نشود، کشورها به سمت نابودی رهنمون خواهند شد .

فروغی ابری با انتقاد از نظام آموزشی کشور گفت: در نظام آموزشی حاضر ، ما حافظه پروری می کنیم، درصورتیکه برای پیشرفت و تعالی کشور و تربیت نسلی تلاشگر و متفکر نیازمند تغییر روش به سمت رشد تفکر و تعلیم تفکر و اجرای آن هستیم، چراکه رشد تفکر منجر به توانمند کردن افراد برای تصمیم گیری صحیح و حل مسأله می شود .

وی دستیابی به این مسأله مهم را تنها در گرو انجام پژوهش صحیح دانست و از پژوهشگران خواست تا در طی مسیر علم و تحقیق هرگز دچار یأس و نومیدی نشوند .

محمودرضا اسفندیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر نیز در این مراسم با تبریک هفته پژوهش، میزبانی فروغی را افتخاری ارزشمند برای خود و همکارانش در واحد اسلامشهر دانست و از وی برای حضور در این واحد دانشگاهی تقدیر کرد .

وی در ادامه با اشاره به زحمات ارزشمند فروغی، نه تنها برای دانشگاه آزاد اسلامی، بلکه برای سیستم آموزشی کشور در تعلیم و تربیت دانشجویانی متخصص و توانمند، از وی بعنوان استادی یاد کرد که می توان شکوفایی واحد خوراسگان و تبدیل آن از بذر به درختی تنومند را به وی منسوب دانست .

رئیس واحد اسلامشهر فعالیت های پژوهشی را یکی از شاخص های مهم در توسعه و پیشرفت هر کشور و جاودانگی افراد دانست و افزود: انسانها با تفکر و اندیشه، و با مجاهده فکری و معنوی ماندگار و جاودانه می شوند .

وی گرامیداشت هفته پژوهش و برگزاری مراسم های اینچنین را فرصتی مغتنم برای یادآوری این سنت ارزشمند دینی دانست که بایستی از اساتید و تلاشگرانمان قدردانی کنیم .

معصومه سهرابی معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر نیز در ادامه این مراسم، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد معاونت پژوهش و فنآوری واحد طی یکسال اخیر و بیان اهم فعالیت های پژوهشی صورت گرفته در این واحد دانشگاهی در راستای ارتقاء کیفیت پژوهش و پیوند هر چه بیشتر صنعت با دانشگاه، از همکاری همه مسئولان و همکاران واحد اسلامشهر در برگزاری هرچه مطلوب تر برنامه های هفته پژوهش قدردانی کرد ..

دراین همایش به 4 نفر از پژوهشگران برتر در بخش اساتید، 2 عضو هیأت علمی ، 2 نفر از اساتید ارتقا یافته به درجه علمی دانشیاری، 2دانش آموخته ، اعضای تیم های دانشجویی سازه ماکارونی و تیم پهباد، و 6 عضو برگزیده انجمن های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر لوح سپاس اهدا شد. .

شایان ذکر است ،برگزاری 16 کارگاه آموزشی ،پژوهشی، 44 جلسه سخنرانی، 6 میزگرد پژوهشی و نقد ادبی، 3مسابقه علمی پژوهشی، 5 بازدید از مراکز پژوهشی ، تحقیقاتی، برگزاری 3 نمایشگاه علمی ،آموزشی و 8 نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی، و یک work shop دادگاه مجازی از جمله اقدامات صورت گرفته به همت معاونت پژوهش و فنآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر طی هفته پژوهش در این واحد دانشگاهی است .

/خبرنگار:ریحانه فتحی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار