آغاز دوره آموزشی «انقلاب چهارم صنعتی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» از فردا

تهران (پانا) - دوره آموزشی «انقلاب چهارم صنعتی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با همکاری سازمان ملی بهره‌وری ایران و سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) در قالب خدمات کارشناسی فنی (TES) از فردا 25 آذرماه به مدت پنج روز برگزار می شود.

کد مطلب: ۶۹۳۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سازمان ملی بهره‌وری ایران، هدف از این دوره آموزشی که با بهره گیری از دانش تخصصی یک استاد بین‌المللی از سنگاپور برگزار می شود، افزایش آگاهی شرکت کنندگان نسبت به انقلاب چهارم صنعتی در بخش‌های مختلف اقتصادی و به اشتراک‌گذاری تجارب در زمینه فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو در بکارگیری فناوری‌های پیشرفته به ویژه در صنایع کوچک و متوسط است.

امروزه کاربرد فناوری اطلاعات در فرآیندهای کسب و کار و فعالیت واحدهای صنعتی برای برطرف کردن محدودیت‌های مربوط به نیروی کار، حفظ سودآوری عملیات و ارتقای بهره‌وری رو به گسترش است.
از این رو، شناختن این تکنولوژی و استفاده از آن به صورت خلاقانه به ویژه در فرآیندهای کسب و کار و فعالیت‌های تولید، برای دستیابی به رونق اقتصادی و افزایش بهره‌وری اقتصادی ضروری است.
چشم‌انداز انقلاب چهارم صنعتی، سیستم تولیدی است که در آن ماشین‌های هوشمند فرآیندهای تولید را هماهنگ می‌کنند، ربات‌های هوشمند به کمک نیروی انسانی، محصولات را مونتاژ می‌کنند و وسایل نقلیه هوشمند به تنهایی تدارکات را برعهده می‌گیرند.
بر این اساس، بکارگیری ربات‌ها و ماشین‌های هوشمند در کارخانه های هوشمند، استراتژی مهمی برای افزایش بهره‌وری است.
سازمان ملی بهره‌وری ایران پیش از این در سال جاری، میزبانی پنج دوره آموزشی بین‌المللی و دو دوره خدمات کارشناسی فنی را در کشور بر‌عهده داشته و پنج دوره آموزشی را از طریق سامانه ویدئوکنفرانس با حضور متخصصان داخلی و خارجی به ‌صورت آنلاین به همت این سازمان برگزار کرده است.
کنفرانس بین‌المللی هزینه‌یابی جریان مواد (MFCA) در شهریورماه و اجلاس سران سازمان بهره‌وری آسیایی (GBM) در فروردین‌ ماه سال جاری به میزبانی ایران از سوی این سازمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار