مدیر آموزش و پرورش طرقبه شاندیز در جمع ائمه جماعات مدارس:

لازمه کار و توفیق در آموزش و پرورش توجه به معنویات است

با حضور مسئول ستاد اقامه نماز استان و مسئولان استانی و شهرستان همایش ائمه جماعات مدارس طرقبه شاندیز در دارالقرآن نورالمهدی طرقبه برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۳۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، با حضور مسئول ستاد اقامه نماز استان و مسئولان استانی و شهرستان همایش ائمه جماعات مدارس طرقبه شاندیز در دارالقرآن نورالمهدی طرقبه برگزار شد.

در این جلسه حجه الاسلام سبحانی نیا مسئول ستاد اقامه نماز استان خواستار بهره گیری از ائمه جماعت جوان در مدارس شد و افزود با بهره گیری از نیروهای جوان می توانیم بهره برداری فرهنگی را بالا ببریم

وی رابطه متقابل اولیاء و مدرسه را در تعریف و ارائه محتوای پرورشی و آموزشی مهم توصیف کرد و اظهار داشت باید آموزش های انجمن اولیاء را از این حالت فعلی خارج کنیم و با بهره گیری صحیح از تبادل اطلاعات در شبکه های اجتماعی، اولیاء برنامه ها را به مدرسه ارسال و بازخورد آن را از طرف مدیر مدرسه داشته باشند و باید برای ایجاد این رابطه برنامه ریزی کنیم.

وی از مسئولان آموزش و پرورش و کادر مدرسه خواست در مورد برنامه های متناسب فرهنگی،نیاز خانواده ها را بشناسند و این نیازسنجی ها را به روحانیون انتقال دهن تا سخنرانی ها و جلسات براساس این نیازسنجی باشد

سبحانی نیا دارالقرآن شاندیز و طرقبه را مکان های بسیارمناسب برای نیل به این مقصود دانست و از آمادگی ستاد و تامین اعتبار و هزینه برای برگزاری این جلسات خبر داد.

در ادامه این جلسه حجه الاسلام و المسلمین بهمنی امام جمعه شاندیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب مدیر جدید آموزش و پرورش، منشا برکات در جامعه را تلاش برای تحقق توازن سواد و آموزش و معنویت دانست و گفت

هرجا و هرزمان این توازن علم و معنویت برقرار شده است، برکات هم زیاد شده است و نمونه عینی و تجسم آن جوانی است که در اوج جوانی و در بهترین رشته و دانشگاه آنجا را ترک می کند و به جبهه می رود و این مساله حاصل این توازن است و از این موارد و همچنین عکس این قضیه هم کم نداشتیم.

وی انتخاب روش و وسیله مناسب برای علاقه مندی دانش آموزان به نماز را بسیار مهم دانست و اظهار داشت توجه به نماز در بچه ها ابتدا در خانواده آغاز می شود و سپس این معلمان و مربیان هستند که با حضور خود در نماز و قول و عمل یکسان باعث گرایش دانش آموزان به نماز می شود امام جمعه شاندیز ارتباط صمیمی روحانیون و ائمه جماعت مدارس با دانش آموزان را لازمه ارتباط موثر دانست و از ائمه جماعت مدارس خواست رابطه توام با صمیمیت و رفاقت با دانش آموزان برقرار کنند.

همچنین در این جلسه مدیر آموزش و پرورش طرقبه شاندیز ضمن اشاره به لزوم سرمایه گذاری معنوی در آموزش و پرورش، هدف از نخستین جلسه کاری خود را اهمیت دادن به بعد پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان دانست

رضا رفسنجانی لازمه ایجاد جامعه ای مبتنی بر اخلاق و حیات طیبه را با دین مداری در مدارس ممکن دانست و افزود

امروز باید توجه به معنویات و مسائل پرورشی را افزایش دهیم و همواره آرزوی قلبی من این بوده است که در کنار توفیقات علمی، توفیقات معنوی و پرورش با جلوه بیشتر باشد باشد و

وی علم و آموزش حقیقز را برگرفته از پرورش و معنویت دانست و خاطر نشان کرد تخصص بدون تعهد توفیری ندارد و هیچکدام بدون دیگری ما را به اهداف عالیه نمی رساند و توازن علم و اخلاق در دانش آموزان مشکلات کنونی جامعه و آسیب های اجتماعی را مرتفع می سازد.

وی کار ائمه جماعات مدارس را در کنار معاونین و مربیان پرورشی مهم دانست و بیان کرد.

انتظارات از آموزش و پرورش تنها با ایفا کردن نقش خود محقق می گردد و وظیفه هرکدام از ما است که سهم و نقش خود در اجتماع را بدرستی ایفا کنیم.

وی ائمه جماعات مدارس را منادیان تعلیم و تربیت و بال پرواز دانست وی از آنان خواست در کنار فرایند تعلیم و تربیت حضور داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان در بخشی دیگر از صحبت های خود از ائمه جماعت خواست از برنامه های تشویقی و انگیزشی برای جذب دانش آموزان به نماز استفاده کنند و نگاه دانش آموزان به روحانیون را به عنوان یک مشاور و یک فرد مورد اعتماد و مرجع در مسائل دینی حائز اهمیت دانست و گفت که این نگاه را دست کم نگیرید.

در این جلسه همچنین حجه الاسلام نبئی مسئول اداره عترت و قرآن و نماز اداره کل آموزش و پرورش و همچنین حجه الاسلام هاشمی نیز در سخنانی کوتاه به جایگاه نماز و توجه روحانیت به استفاده از فضای کنونی بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار