رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد

ضرورت دسترسی مسلمانان جهان به فرآورده‌های حلال

تهران (پانا) - رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به دغدغه مسلمانان جهان برای مصرف فرآورده‌های حلال، گفت: ضروری است این دسترسی از طریق تولید محصولات حلال در کشورهای اسلامی فراهم شود.

کد مطلب: ۶۹۳۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، غلامرضا اصغری با بیان اینکه موضوع فرآورده‌های حلال، یک موضوع جهانی است، اظهار داشت: فرآورده‌های حلال، سلامت جسمی و روانی افراد را به همراه دارد و لازم است که اقدامات بیشتری در جهت تثبیت و تبیین جایگاه شایسته این موضوع در کشور و عرصه بین المللی فرآورده‌های حلال تولید ایرانی انجام شود.

وی همچنین با اشاره به تولیدات حلال در کشورهای غیر اسلامی، گفت: از آنجا که اقلیت‌های مسلمانان در تمام کشورهای جهان ساکن هستند و مصرف تولیدات حلال دغدغه مهمی برای آنان به شمار می‌رود ضروری است که زمینه دسترسی آنان به غذای حلال از سوی هم کیشان آنان در کشورهای اسلامی از طریق تولید محصولات حلال فراهم شود.

اصغری خاطرنشان کرد: در کنار محصولات تولیدی که شریعت و اعتقادات ما آن را گوشزد می‌کند باید به حلال و دوری از حق الناس، ربا و غیره که قرآن کریم در کنار بحث مصرف غذای حلال بر آن تاکید دارد نیز توجه شود.

وی به همکاری این سازمان با حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: در جهت اشاعه و تولید محصولات حلال این همکاری همچنان ادامه دارد.

اولین همایش بین‌المللی فرآورده‌های حلال، با حضور شخصیت‌های برجسته جهان اسلام به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار