رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

داشتن زندگی مطلوب مستلزم دستیابی به مفهوم چندساحتی توسعه است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در پس زمینه سخنان همه نخبگان لزوم رسیدن به شرایط زندگی مطلوب برای آحاد جامعه نهفته است، افزود: یک زندگی مطلوب مستلزم رسیدن به مفهوم چندساحتی توسعه است.

کد مطلب: ۶۹۳۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی در نخستین جلسه مجمع مشورتی توسعه شهرستان بستان آباد اظهار کرد: همه دولت‌ها در سال‌های گذشته با تکیه بر درآمدهای نفتی صرفا توانسته‌اند برخورداری را برای جامعه فراهم نمایند و از دیگر وجوه توسعه غفلت کرده‌اند.
وی افزود: عوامل بیرونی همچون جنگ و تحریم‌ها هم مزید بر علت شده‌اند تا دولت تمام منابع خود را در راستای تجهیز کشور و تامین برخورداری مردم متمرکز کند.
بهبودی تصریح کرد: در استان آذربایجان‌شرقی علیرغم تمام مشکلات، میانگین شاخص‌های توسعه از میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد و وجود شهرک‌های دانش‌بنیان در سرتاسر استان زمینه‌ساز مهمی برای ایجاد تولید و اشتغال پایدار به شمار می‌روند.
این اقتصاددان با بیان اینکه حکومت، مردم و نهادهای مدنی سه رکن اساسی هر نوع توسعه‌ای هستند، افزود: جریان توسعه در کشور ما یک حلقه مفقوده دارد و این حلقه مفقوده چیزی نیست جز نهادهای مدنی و تسهیل گر برای جلب و جذب مشارکت مردم در فرایند توسعه.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: نهادهای صنفی، خیریه‌ها، دانشگاهیان و گروه‌های مرجع همه جزو نهادهای تسهیل گیر توسعه محسوب می‌شوند.
وی تاکید کرد: این جلسه و نشست در واقع سرآغاز تشکیل یک نهاد توسعه‌ای است که بتواند دیگر نهادها را دور خود گرد آورده و بصورتی هماهنگ و هم افزا جریان توسعه شهرستان را پیش ببرند.
بهبودی یادآور شد: با گزارش‌هایی که ارائه شد به نظر می‌رسد شهرستان بستان آباد همه ابزار و لوازم یک جهش توسعه‌ای را دارا بوده و همه زیرساخت‌های کالبدی، نرم‌افزاری و نیروی نخبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم است و می‌توان با ساماندهی و متمرکز نمودن نیروها بسوی توسعه شهرستان گام‌هایی موثری برداشت.
اضافه می‌شود نخستین جلسه مجمع مشورتی توسعه شهرستان بستان‌آباد به ابتکار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و به همت فرمانداری با حضور نخبگان این شهرستان ظهر امروز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار