حضور دانشجویان برنامه ریزی درسی دانشگاه الزهرا در مدرسه دارالفنون

تهران (پانا) - دانشجویان و اساتید رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه الزهرا از مدرسه تاریخی دارالفنون تهران بازدید کردند.

کد مطلب: ۶۹۲۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد

دانشجویان و اعضای هیات علمی رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه الزهرا در بازدید از مدرسه تاریخی دارالفنون تهران با بخش های مختلف اولین مدرسه مدرن ایران و شیوه های آموزشی در نظام آموزشی عهد قاجار آشنا شدند.

این بازدید در قالب برنامه " سازمان پژوهش و یک روز با درهای باز" انجام شد که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی میزبانی آن را عهده دار بود.

دانشگاهیان رشته برنامه ریزی درسی پیش از عزیمت به دارالفنون با رئیس سازمان پژوهش دیدار کردند و با مدیران دفتر تالیف کتب درسی به تبادل نظر پرداختند.

برنامه "سازمان پژوهش و یک روز با درهای باز " یکی از فعالیت های این سازمان در سالهای اخیر است که طی آن فعالان عرصه آموزش رسمی و برنامه ریزی درسی و کتب درسی با عملکرد سازمان پژوهش در بخش های مختلف اعم از تولید و چاپ کتاب های درسی و منابع آموزشی از نزدیک آشنا می شوند.

مدرسه دارالفنون که این روزها سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مدیریت آن را برعهده دارد به عنوان موزه و مرکز اسناد تعلیم و تربیت ایران پس از مرمت های اخیر میزبان علاقه مندان و فعالان آموزش و پرورش در همایش ها و ویژه برنامه ها بوده است. نخستین مدرسه مدرن ایران همچنین برای بازدید عموم بازگشایی شده است. اسناد نظام آموزش و پرورش ایران در بخش هایی از این مدرسه به نمایش درآمده است.

خانه کتب درسی، خانه وزرای آموزش و پرورش، خانه شهیدان، نمایشگاه سیر تاریخی برنامه ریزی درسی، نمایشگاه سیر تاریخی وزارت آموزش و پرورش، خانه مدیران دارالفنون از جمله بخش های دارالفنون است که اطلاعات بی نظیری از دستگاه تعلیم و تربیت کشور را در معرض تماشای علاقه مندان می گذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار