مریم سعادت در گفت و گو با پانا

آسیب شناسی عدم رعایت حق کپی رایت، نیازمند تشکیل هیاتی ویژه است

تهران(پانا) - مریم سعادت معتقد است نهادهای صنفی هنر باید متحد شوند تا بتوانند نیرویی بازدارنده در برابر تهاجم عدم رعایت حق کپی رایت باشند.

کد مطلب: ۶۹۲۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مریم سعادت، بازیگر سینما و تلویزیون با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کپی رایت مجاز به خبرنگار پانا، گفت: رعایت حق کپی رایت همچون مسائل دیگر نیازمند فرهنگ سازی گسترده است مثلاً زمانی که قرار شد هنگام رانندگی کمربند بسته شود مردم رعایت نمی کردند البته الان هم خیلی ها هستند که رعایت نمی کنند اما باز از زمانی که فرهنگ سازی شد مردم یاد گرفتند که این قانون را رعایت کنند این مسئله نیز دقیقا همانطور است و این طور نیست که صرفاً بگوییم و رعایت شود.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «پنچری» ادامه داد: این مسئله فرهنگ سازی می خواهد و فرهنگ سازی فقط اطلاع رسانی از زبان یک بازیگر نیست بلکه کاری است که به صورت تخصصی باید بررسی و روی آن فکر شود و به مرحله‌ی اجرا درآید.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «دردسرهای عظیم» در مورد بازنگری در شیوه‌ی اجرای قانون کپی رایت گفت: همانطور که آثار تلویزیونی اگر بخواهد سینمایی شود نیازمند قانون و مقررات است باید در موارد دیگر تمام مسائل لحاظ شود. به نظر می رسد لازم است برای پیشگیری از چنین مسائلی و برای جلوگیری از اینکه تا این اندازه، به راحتی اتفاق نیافتد، یک قانونمندی ویژه و در واقع هیاتی ویژه تشکیل شود تا به بررسی و تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی بپردازند تا این اقدامات به نتایج بهتری بیانجامد.
سعادت بیان کرد: ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری باید علاوه بر برخوردهای سلبی که لازم و ضروری است، مردم را آگاه کند تا فضایی امن برای کسب و کار افرادی که به صورت قانونی فعالیت می کنند فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار