به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز :

آیین تجلیل از برترین های سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نمازشهرری برگزار شد

شهرری(پانا)آیین تجلیل از برترین های سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن ،عترت و نماز قطب ری همزمان با دومین جشنواره مصباح الهدی در کانون سمیه ناحیه یک شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۲۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، در این مراسم دانش آموزان برگزیده در رشته های قرائت، ترتیل و تحقیق، تفسیر، همخوانی، حفظ ویژه و عمومی قرآن کریم همچنین در رشته های اذان، احکام و انشای نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی از مناطق یک و دو ری، فشافویه و کهریزک شرکت داشتند.

در این مراسم،علی کریمی رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران گفت: کشف استعدادهای قرآنی و فراگیر کردن فرهنگ قرآن در میان دانش آموزان و اولیای آنها یکی از اهداف این مسابقات است که به این وسیله اوقات فراغت دانش آموزان در محیط های قرآنی پر می شود و همین امر باعث پیشگیری آنان از انواع آسیب های فردی و اجتماعی می شود.
وی در ادامه یادآور شد: نهادینه شدن فرهنگ اسلامی و انجام فریضه های اسلامی مانند نماز به هرمیزان که در میان دانش آموزان و جوانان ترویج پیدا کند به همان میزان ما در آینده شاهد کم شدن آمار معضلات و مشکلات اجتماعی مانند اعتیاد خواهیم شد.

نصیری رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری نیزبا اشاره به اهمیت این مسابقات گفت: هر کس مطابق استعدادها و بهره هاي الهي که در وجودش نهفته است مي تواند در درياي معرفت قرآن شنا کند و به قدر ظرفيت از آن برخوردار گردد.

وی با بیان این که مفاهیم قرآن تاثیری مستقیم بر سبک زندگی اسلامی و مسیر هدایت دانش آموزان دارد خاطرنشان کرد: تلاش مضاعف مربیان و متولیان این حوزه بر دانش آموزان یک سرمایه‌گذاری است.

شایان ذکر است ، است، در این مراسم عهدنامه همگانی در خصوص قرآن،عترت و نماز قرائت شد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار