رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی:

کمبود دانشجو داریم/هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نمی شود/احیای دریاچه ارومیه

تبریز (پانا)- رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تأکید داریم هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نشود، اظهار داشت: با توجه به کاهش تعداد دانشجو باید تدبیری اندیشید تا خودمان را با شرایط جدید وفق بدهیم و در این موضوع دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و به ویژه واحد تبریز می‌تواند الگوی دانشگاه‌های شمال غرب کشور باشد.

کد مطلب: ۶۹۲۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

علی اکبر ولایتی و در جریان هفتمین سفر استانی خود به تبریز و در آیین تکریم سید‌جواد انگجی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز و معارفه عزیز جوانپور سرپرست جدید این دانشگاه گفت: برای بنده توفیقی است که در شهر علم، عمل و قهرمان پرور تبریز و در میان مردم شریف این استان حضور دارم.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پدیده‌ای مخصوص جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: نظیر این دانشگاه را در هیچ جای دنیا سراغ نداریم، چرا که دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی غیر‌دولتی و در عین حال غیرخصوصی است که با سرمایه مردم ایجاد شده است.
ولایتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید فرمودند دانشگاه آزاد اسلامی باید در عرصه‌هایی قدم بگذارد که عرصه جدیدی در مراکز علمی و دانشگاهی باشد، گفت: خوشبختانه دست ما در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به برخی دانشگاه‌های دیگر برای ورود به عرصه‌های نو بازتر است و درباره هر آنچه برای ارتقاء کیفی و حفظ کمیت دانشگاه آزاد اسلامی به مصلحت باشد، می‌توان تصمیم گرفت و در جهت توسعه کمی و کیفی و پیشرفت کشور اقدام کرد.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه تأکید داریم هیچ واحد دانشگاهی تعطیل نشود، اظهار داشت: با توجه به کاهش تعداد دانشجو باید تدبیری اندیشید تا خودمان را با شرایط جدید وفق بدهیم و در این موضوع دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و به ویژه واحد تبریز می‌تواند الگوی دانشگاه‌های شمال شرق کشور باشد.
وی گفت: تبریز همیشه در تاریخ ایران پیشتاز بوده است و اولین دانشگاه جهان که دانشگاه ربع رشیدی بود در تبریز ایجاد شد که بیش از 600 دانشجو در رشته‌های مختلف داشت و نظیر چنین دانشگاه با عظمتی در دنیا وجود نداشته است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مشاهیر سیاسی و مذهبی تبریز گفت: استان آذربایجان شرقی بزرگان زیادی در عرصه‌های سیاسی و مذهبی داشته است، به عنوان نمونه علامه طباطبایی در رأس مفسران تاریخ اسلام قرار دارد، یا کسی به عظمت علامه امینی، شیعه و ولایت را تبیین نکرده است.
ولایتی ادامه داد: ستارخان هم یکی از بزرگان سیاسی کشور است که در دوره خود زمانی که سفیر روس از او خواسته بود پرچم روسیه را بر سر در منزلش بزند، گفته بود هفت دولت باید زیر بیرق ایران بیایند و ایران زیر بیرق اجنبی نمی‌رود و می‌بینیم در طول تاریخ همواره بزرگانی از تبریز برخاسته‌اند و پایه‌گذار تجدید حیات ایران شده‌اند که سرآمد آن دوران صفویه است.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی جزو دانشگاه‌های پیشتاز است، خاطر نشان کرد: انتظار داریم این دانشگاه در نسل سوم هم پیش برود و چه مسأله‌ای مهمتر از دریاچه ارومیه در شمال شرق کشور داریم.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دریاچه ارومیه حیات آذربایجان است، از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه استان آذربایجان شرقی خواست که موضوع احیای دریاچه ارومیه را پیگیری و مطالعه کنند.
ولایتی، همسایگی چند کشور خارجی با استان آذربایجان شرقی را یک ظرفیت خوب برای این استان دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز باید با بهره‌گیری از این پتانسیل و همچنین سابقه دیرینه خود دانشجویان علاقه‌مند را جذب کند به طوری که آنان به فارغ‌التحصیلی از دانشگاه آزاد اسلامی افتخار کنند.
وی افزود: نباید دانشگاه‌های برخی کشورها که به لحاظ علمی از ایران خیلی عقب‌تر است، گزینه انتخابی دانشجویان کشور برای ادامه تحصیل باشد.
ولایتی پیش از این مراسم با حضور در گلزار شهدای گمنام به مقام بزرگ شهیدان ادای احترام کرد و با آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان نیز دیدار و گفتگو کرد.
در هفتمین سفر استانی ولایتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و مسئولان دانشگاه رییس هیئت امنا و موسس را همراهی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار