معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

برنامه تعالی مدیریت ،محور فعالیت های مدارس است

تبریز (پانا) - معاون متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از محور فعالیت های مدارس در قالب برنامه های تعالی مدیریت خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۲۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

عاشور اکرمی در جلسه کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش مراغه گفت: برنامه تعالی مدیریت که از شاخص های سند تحول بنیادین می باشد ، دو سال است که در مدارس آذربایجان شرقی به صورت رسمی به اجرا در می آید.
وی افزود : قانون اساسی آموزش و پرورش ، سند تحول بنیادین است و تمامی فعالیت ها و برنامه ها در مدارس بر اساس این سند انجام می گیرد.
اکرمی استراتژی آموزش و پرورش را محافظت از برنامه درس ملی عنوان و گفت: در این برنامه نسبت به زمان و مکان آموزش توجه و تاکید بیشتری شده است .
وی اضافه کرد: بر اساس این برنامه ، تمامی کتاب ها ی درسی مقاطع متوسطه دوره دوم ، هنرستان ها و دوره اول در بازده زمانی هر کلاس آموزشی 100دقیقه تدریس می شود.
معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی ادامه داد: زمان آموزشی در این سند برای مقاطع متوسطه دوره اول 1110 دقیقه ، متوسطه دوره دوم 1295 دقیقه و برای شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش 1480 دقیقه در طول سالتحصیلی تعریف شده است و اجرای برنامه های فوق العاده جدا از این ساعت ها محسوب خواهد شد.
عاشور اکرمی در ادامه ، مکان آموزشی را از دیگر نکات مهم در برنامه درس ملی دانست و افزود : مکان آموزشی ، تنها کلاس درس نیست بلکه آموزش ها در محیط های یادگیری متعدد صورت می گیرد.
وی با اشاره به عرصه های تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، گفت: توجه متوازن به ساعت های تربیتی در مدارس از نکات مورد تاکید و توجه این سند می باشد.
اکرمی در ادامه صحبت های خود از بالا بودن آهنگ رشد شاخه های فنی و حرفه ای دراستان در سالتحصیلی جاری با 16درصد افزایش خبر داد.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه به اهمیت تبدیل سازمان های سنتی به سازمان های یادگیرنده اشاره و گفت: درسازمان های یادگیرنده موارد ، خلاقیت ها ، انتظارات و مشکلات ها مورد بحث قرار می گیرد و همه معلم هم هستند.
جلیل اسلامی یکی از انتظارات از حوزه آموزش و پرورش را افزایش کیفیت آموزشی دانست و افزود : در سالتحصیلی جدید در جهت پاسخ به این انتظارات ،ارتقای انگیزش و تکریم معلمان ، انگیزش دانش آموزان و افزایش مشارکت اولیا در مدارس را از اولویت های این مجموعه تعریف کردیم.
وی کمبود سرانه مدارس و فضاهای آموزشی در این شهرستان را از مشکلات این مجموعه عنوان کرد و افزود : دراین راستا ودر جهت افزایش کلاس ها و فضاهای آموزشی ،هنرستان 18کلاسه خیر ساز دکتر شهرام فرجی در سالتحصیلی جدید مورد بهره برداری قرار گرفته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار