چراغ سبز مجلس به بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر

تهران (پانا) – نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز طرح عضویت اقلیت‌های مذهبی در شوراهای اسلامی شهر و روستا را تصویب کردند که بر اساس این مصوبه امکان بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر میسر می‌شود. البته تصویب نهایی این طرح منوط به موافقت شورای نگهبان است.

کد مطلب: ۶۹۲۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 21 آذر) خانه ملت در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ماده یک این طرح را با 152 رای موافق، 41 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان تصویب کردند .

براساس این گزارش، در ماده یک طرح مذکور دو تبصره به عنوان تبصره‌های یک و 2 به ماده 30 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 75/1/3 به شرح ذیل الحاق و شماره تبصره‌های این ماده اصلاح می‌شود .

در تبصره نخست این ماده آمده: اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می‌توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند .

در تبصره 2 این ماده ذکر شده اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند .

لازم به ذکر است که نمایندگان ماده 2 این طرح را با 156 رای موافق، 14 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان مصوب کردند .

در ماده 2 این طرح آمده است: یک تبصره به ماده 63 این قانون به عنوان تبصره یک الحاق و شماره تبصره‌های این ماده اصلاح می‌شود .

گفتنی است بر اساس تبصره یک این ماده، دبیرخانه دائمی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده 53 این قانون با امکانات موجود مجلس شورای اسلامی مستقر می‌شود. کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور موظف است مطابق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی ساختار سازمانی را تدوین و به تصویب برساند و حداکثر ظرف مدت 6 ماه به منظور تصویب در اختیار کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرار دهد .

بر این اساس، سپنتا نیکنام، منتخب زرتشتی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد که با تصمیم شورای نگهبان ازورود به پارلمان شهری بازماند می‌تواند باردیگر راهی شورای اسلامی دارالعباده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار