استاندار تهران:

آموزش و پرورش مهم ترین نقش را در تربیت نیروی انسانی دارد

تهران (پانا) - استاندار تهران بر نقش موثر آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۹۲۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد حسین مقیمی در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به اینکه امروزه نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه در هر کشوری محسوب می شود تاکید کرد: آ آموزش و پرورش مهمترین نقش در تربیت نیروی انسانی را دارد.
وی افزود: امروزه جامعه ای در دنیا موفق است که به آموزش و پرورش خود بها بدهد چرا که خمیر مایه اصلی تربیت نیروی اننسانی آن جامعه در آموزش و پرورش است که شکل می گیرد.
مقیمی، با تاکید بر اینکه ما هر چقدر از آموزش و پرورشی قوی تر ، فعال تر و پویا تر برخوردار باشیم به همان اندازه به اهداف عالی توسعه دست می یابیم ، تصریح کرد: هزینه در آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری است ، چرا که تحول ، پویایی و توسعه در هر جامعه ای به واسطه آموزش و پرورش و تربیت نیروی کارآمد انسانی است در آن جامعه شکل می گیرد.
استاندار تهران، طلب علم و رفتن به سوی دانش را از ویزگی های بارز و مهم دین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی دانست و افزود: آموزش و پرورش از همان نخست مورد توجه حضرت امام خمینی (ره) بود و مقام معظم رهبری و همگی دلسوزان نظام نیز برای آموزش و پرورش جایگاه بسیار ویژه ای برخوردارند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در گذشته بسیار مردمی بوده است ، یادآورشد: امروز نیز باید مردم نقش خود را در نظام تعلیم و تربیت بسیار جدی ایفا کنند.
مقیمی، توسعه فضاهای آموزشی غیر دولتی و مشارکتی را از جمله اقدامات ضروری دانست که باید صورت پذیرد و ادامه داد: مرم باید در ایجاد فضاهای آموزشی و تجهیزات مورد نیاز مدارس دولت را همراهی کرده چرا که در دنیای امروز نمی توان با تجهیزات گذشته دانش آموزان را تربیت کرد.
استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: رسیدن به یک سطح از آموزش و پرورش در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند کاری جدی است که همراهی همگان را می طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار