المپیاددرون مدرسه ای بایدفرایندیادگیری و تربیت دانش آموزان را اتقا دهد

المپیاد ورزشی درون مدرسه ای آموزشگاه غیر دولتی حکمت با حضور معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران و مسئولین اداره آموزش وپرورش ناحیه دو ری برگزار شد

کد مطلب: ۶۹۲۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران،محمد رحیم معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای را اهرمی در راستای نشاط ،شادابی و طراوت دانش آموزان برشمرد و گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای باید فرایند یادگیری و تربیت دانش آموزان را ارتقاءدهد.

وی خاطر نشان کرد: ورزش نه تنهاجسم را سالم و تنومند می کند بلکه می‌تواند فواید روانشناختی بسیاری برای دانش‌آموزان به دنبال داشته باشد.کریمی فر کاهش افسردگی، کاهش اضطراب، فراهم آوردن سپری برای مقابله با استرس و بالا بردن عزت نفس و آسایش فکری را از جمله فواید مهم ورزش برشمرد و گفت : آمادگی جسمانی دانش آموزان یک امر بنیانی و اساسی است زیرا سلامت جامعه را در آینده تضمین می کند.

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران گفت : دانش آموزی که قدرت و کارایی لازم بدنی را دارد قادر است وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام دهد و توانایی لازم را برای گذراندن اوقات فراغت یا مهارت های زندگی به دست آورد .

رحیم اضافه کرد : تربیت بدنی و ورزش در مفهوم کلی یک پدیده اجتماعی است که با اعتلای آن روابط افراد جامعه و سلامت جسم و روح مستحکم می‌شود. .وی بازی و ورزش را میدان تمرینی برای ارزش گذاری و جهت گیری رغبت ها، هیجان ها ، عواطف و گرایش‌های فطری دانش آموزان برشمرد و گفت : ورزش صبحگاهی در شروع فعالیت آموزشی مدارس می‌تواند عامل مهمی در ایجاد نشاط و شادابی و تامین سلامت جسم و روح دانش‌آموزان باشد.

وی تاکید کرد : در ورزش حس کنجکاوی کودک برانگیخته می‌شود و قدرت ابتکار و خلاقیت او به کار می‌افتد و روح تازه‌ای در او دمیده‌ می‌شود و این خود موجب ایجاد اعتماد نفس در او می‌شود و تمرینی برای استقلال اراده و احیای فکر است و راه حل مشکلات را برای دانش‌ آموز آسان می‌کند.

/خبرنگار:امیر حسین سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار