مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

تصویب 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت

تهران (پانا) - به گفته مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی برای ۳۸ پروژه در بخش صنعت، معدن و تجارت مورد تصویب قرار گرفت.

کد مطلب: ۶۹۲۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شاتا، افروز بهرامی در سخنان کوتاهی در نشست خبری امروز قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای دولت یازدهم ۱۱ میلیارد دلار پروژه با استفاده از سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت مورد تصویب هیأت سرمایه گذاری خارجی قرار گرفت که شامل ۲۵۲ پروژه بود و ۱۰۶ پروژه آن افتتاح شدند.

وی با اعلام اینکه از مجموع این سرمایه گذاری‌های خارجی ۲ میلیارد دلار مربوط به دولت دوازدهم و شامل ۳۸ پروژه بود، افزود: با توجه به اینکه در ۲۰ سال گذشته در مجموع ۴۰ میلیارد دلار یعنی معادل سالی ۲ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در تمام حوزه ها داشتیم‌، این میزان جذب سرمایه گذاری خارجی از آغاز دولت یازدهم در بخش صنعت، معدن و تجارت قابل توجه بود.

بهرامی با تأکید بر اینکه انتقال تکنولوژی و دسترسی به بازارهای بین المللی در تمامی قراردادهای خارجی جدید لحاظ شده است، تصریح کرد: توزیع سرمایه گذاری خارجی متوازن شده و به سمت استان‌های کشور سوق داده شده است. در این مدت فارس، بوشهر و کرمان بیشترین سرمایه گذاری خارجی را توانستند جذب کنند. کشورهای آلمان، ایتالیا و چین نیز بیشترین سرمایه گذاری را انجام دادند.

مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: بخش صنعت، معدن و تجارت سالانه ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری (اعم از خارجی و داخلی) نیاز دارد که ۶ میلیارد دلار آن را برای سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار