با توجه به هشدارهای چندباره تأمین اجتماعی

موسسات غیرقانونی همچنان به‌دنبال سوء استفاده از بازنشستگان هستند

تهران (پانا) - با توجه به هشدارهای چندباره سازمان تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان نسبت به سوء استفاده از این افراد به نام تأمین اجتماعی، همچنان موسسات غیرقانونی به دنبال سوء استفاده از بازنشستگان هستند.

کد مطلب: ۶۹۱۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

بارها سازمان تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان هشدار داده که مجموعه‌ای تحت عنوان متولی بیمه سلامت با در اختیار داشتن برخی از اطلاعات بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و بازماندگان بیمه‌شدگان متوفی، با برقراری تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به درب منازل این افراد، ادعای صدور کارت طلائی سلامت، کارت هوشمند سلامت و رفاه کارت می‌کنند که بیمه‌شدگان و بازنشستگان باید هوشیار باشند که این ادعاها کذب است.

در اطلاعیه روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی که برای چندمین بار اعلام شده آمده است: «کارکنان واحدهای اجرایی و درمانی این سازمان هیچ‌گونه تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به منازل بیمه شدگان به منظور ارائه کارت سلامت و غیره نداشته و ندارند و مخاطبان هرگونه برنامه جدید این سازمان را فقط از طریق سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir و یا رسانه‌های جمعی پیگیری کنند».

این در حالی است که همچنان شرکت‌ها و افرادی به اسم سازمان تأمین اجتماعی، اقدام به سوء استفاده از بازنشستگان و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی می‌کنند اما بر اساس اعلام روابط تأمین اجتماعی، اصل موضوع از سوی مراجع ذیربط در سازمان تأمین اجتماعی در حال پیگیری و برخورد قانونی است.

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران در صورت تماس و یا مراجعه حضوری افراد ذکر شده، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ١٤٢٠ به مرکز ارتباطات مردمی این سازمان گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار