معاون اداری-مالی سازمان دانش آموزی خراسان شمالی در گفت و گو با پانا :

برخورد جدی با متخلفان پایگاههای تغذیه سالم (بوفه) در مدارس

معاون اداری -مالی سازمان دانش آموزی خراسان شمالی گفت: با توجه به تحقق منویات مقام معظم رهبری ، بوفه های مدارس در جهت عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی است.

کد مطلب: ۶۹۱۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

اسداله خاکستری در گفت و گو با خبرنگار عنوان کرد: تشکیل بوفه ها در مدارس استان با دستورالعمل نظارت بر امور اجرایی و مدیریت پایگاههای تغذیه سالم (بوفه) در مدارس ، براساس ابلاغیه اجرایی وزیرآموزش وپرورش به منظور نظارت بر راه اندازی، نحوه و کیفیت اداره پایگاه تغذیه سالم در مدرسه در راستای تأمین بخشی از انرژی و مواد مغذی سالم مورد نیاز دانش آموزان تهیه و تنظیم شده است .

خاکستری با اشاره به تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی گفت: پایگاه تغذیه سالم (بوفه ) در مدارس با اهداف تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، کارآفرینی و ایجاد شغل برای نیروهای وابسته به سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، حمایت از حقوق مصرف کنندگان به ویژه دانش آموزی جمهوری اسلامی ، ایجاد نقش فعال اقتصادی برای مربیان و کارشناسان عضو سازمان دانش آموزی، تربیت اقتصادی دانش آموزان ، مربیان و کارشناسان عضو سازمان دانش آموزی، تآمین منابع درآمدزایی برای تقویت برنامه های فرهنگی- اجتماعی ، ترویج نمادهای ایرانی- اسلامی در محصولات تولیدی و توزیعی، می باشد.

وی افزود: به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به وعده های غذایی سالم، استاندارسازی و نظارت موثر برپایگا ههای تغذیه سالم مدارس، نظارت براموراجرایی و مدیریت پایگا ه های تغذیه سالم (بوفه ) مدارس در سطح کشور ، طی ابلاغیه ای وزیر آموزش و پرورش وقت ، در تاریخ 13 /10/93، به سازمان دانش آموزی واگذار شد که در همین راستا دستورالعمل نظارت بر اموراجرایی و مدیریت پایگا ه های تغذیه سالم (بوفه ) در مدارس مصوب و در مورخ 29/6/96 شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی جهت اجراء ابلاغ گردید.

خاکستری در ادامه عنوان کرد: براساس بخشنامه و مصوبات ، نظارت تخصصی بهداشتی برفضا و سلامت موادغذایی ارائه شده که در دفتر سلامت و تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت صورت می پذیرد.

وی افزود: براساس بخشنامه ای و دستورالعمل ، بوفه های مدارس در تاریخ، 17/9/96 کمیته ای نیز با حضور اعضاء ستاد در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان تشکیل شد در آن جلسه مقرر شد مبالغی بابت نظارت پرداخت شود که حداقل 50 هزار تومان برای مدارس کمتر از 100 نفر و بالاتر از آن، از 100 تا 500 هزار تومان درنظرگرفته شده است .

خاکستری اظهارداشت: مقرر گردیده که با همکاری سازمان دانش آموزی استان وکارشناسان با نظارت بر بوفه ها گزارشات جمع بندی وهمچنین کارشناسان از مدارسی دارای پایگاههای فعال در مرکز استان و شهرستان ها هرماه بازدید داشته باشندو نقاط ضعف و قوت را گزارش دهند.

وی در ادامه افزود : با اشاره به اینکه ، استان خراسان شمالی به دلیل محرومیت ، پایگاه تغدیه سالم (بوفه ) در مدارس خاص انجام شده که تاکنون در 23 مدرسه اجرا شده است.

معاون اداری-مالی سازمان دانش آموزی خراسان شمالی، در خصوص مجوز بوفه مدارس گفت: در برنامه جدیدی که عنوان شده، فعالیت پروانه و مجوز به مدت سه سال است و مبالغی نیز به عنوان حق الزحمه به بازرسان پرداخت می شود.

خاکستری در پایان عنوان کرد: بازرسان با توجه به بازدید و نظارت از پایگاههای تغذیه سالم در مدارس ، اگر تخلفی از نظر موادغذایی غیراستاندار و بهداشتی و... را شاهد بودند سریعتر گزارش دهند تا با مدیران متخلف برخورد جدی انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار