مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان:

حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک باور و ارزش درونی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت : حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک باور و ارزش است و باید بر آن ارج نهادو در این راستا گام برداشت.

کد مطلب: ۶۹۱۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، خدانظر دریکوند بر این نکته تأکید کرد که وظیفه همگان است تا در این راستا گام بردارند و ادامه داد: در هربرهه ای از زمان در کشور های مختلف اتفاقاتی روی می‌دهد که به جزئی از هویت آن کشور تبدیل شده و باید آن را حفظ کرد و اشاعه داد.

وی در ادامه تاکید کرد : در تاریخ چندهزارساله ایران رویدادهای مثبتی رخ داده که نگهداشت و انتقال آنها به نسل آینده می‌تواند حس مثبت به هویت ملی و دینی را تقویت کند. دریکوند بر اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت در حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکید کرد و ادامه داد : ایثار فداکاری، رشادت و جانبازی رزمندگان اسلام و حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب زیبایی‌هایی است که باید هنرمندانه انتشار داده شود.

وی به صحنه های به یاد ماندنی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود : تواضع فروتنی و ایثاری که یک فرمانده در کنار سایر رزمندگان رعایت می‌کرد از جمله صحنه هایی است که می تواند برای نسل جوان الگو و راهگشا باشد .

وی به حمایت و همراهی مردم در هشت سال دفاع مقدس اشاره واضافه کرد : این صحنه های به یاد ماندنی جزئی از هویت انقلابی کشور ماست و باید آن را با افتخار به جوانان و نوجوانان انتقال داد که به هویت تاریخی و انقلابی خود افتخار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان تدوین دانشنامه دفاع مقدس را کاری ارزشمند عنوان کرد و تاکید کرد: نهادینه کردن باورها و ارزش ها یکی از سیاست های راهبردی دستگاه تعلیم و تربیت است که می توان آن را به زیبایی در این دانشنامه در نظر گرفت .

دریکوند در پایان سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که پدران و مادران ما در دوران هشت سال دفاع مقدس به خاطر حفظ آرمان‌های انقلاب از عزیزترین داشته‌های خود گذشتند تا این انقلاب پایدار بماند و نسل‌های آینده به آن افتخار کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار