روحانی سه‌شنبه به ترکیه می‌رود

تهران (پانا) - معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری اعلام کرد که رئیس‌جمهوری برای شرکت در اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی به ترکیه سفر می‌کند.

کد مطلب: ۶۹۱۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

پرویز اسماعیلی در صفحه توئیتر خود نوشت : «دکتر روحانی رئیس‌جمهور برای شرکت و سخنرانی در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در خصوص قدس‌شریف عصر سه شنبه ۲۱ آذر ماه به ترکیه سفر می‌کند. این اجلاس از صبح چهارشنبه در استانبول آغاز می‌شود.»

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیش از این در تماس تلفنی با رئیس جمهوری کشورمان درباره برگزاری این نشست صحبت کرده و از او برای شرکت در این اجلاس دعوت کرده بود.

ابراهیم طاهریان، سفير ايران در انكارا نیز از برگزاري نشست رهبران و روساي كشور هاي عضو سازمان همكاري اسلامي در جهت هم افزايي، تحكيم وحدت و اتخاذ تدابير جامع براي دفاع از اولين قبله مسلمين (سرزمين قدس) در روزهای 21 و 22 آذر ماه در استانبول خبر داده بود.

طاهریان درباره این نشست گفته بود:‌ «پيرو گفتگو ميان روساي جمهوري اسلامي ايران و تركيه، توافق بسيار مناسبي براي برگزاري نشست رهبران و روساي كشور هاي عضو سازمان همكاري اسلامي در جهت هم افزايي، تحكيم وحدت و اتخاذ تدابير جامع براي دفاع از اولين قبله مسلمين سرزمين قدس شريف و حمايت از ملت فلسطين، در روزهاي سه شنبه ١٢ و چهارشنبه ١٣ دسامبر ( ٢١و ٢٢ آذر ) در استانبول با حضور كارشناسان ارشد، وزراي خارجه و سپس روساي كشور هاي عضو، مهيا شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار