برگزاری مراسم روز جهانی معلولین در شهریار

با حضور مدیر آموزش و پرورش شهریار مراسم روز جهانی معلولین برای دانش آموزان معلول در شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۱۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران: در راستای گرامی داشت روز جهانی معلولین جشن دانش آموزان معلول شهرستان شهریار با حضور پارسا مدیر آموزش و پرورش ، آقاخانی معاون آموزش ابتدایی ، آقا جانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهریارو مسئولین شهرستان در تالار چهل ستون برگزار شد.

در حاشیه این مراسم مدیر آموزش و پرورش طی گفتگو با خبرنگاران در خصوص تعداد مدارس و دانش آموزان بیان کرد: شهرستان شهریار دارای پنج شیفت مدرسه و حدود 500 دانش آموز استثنایی در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است.

پارسا بر متخصص بودن معلمین مدارس استثنایی تاکید کرد و گفت: معلمین این مدارس متخصص و مجرب هستند و شرایط آن ها با همکاران مدارس عادی متفاوت است چرا که با توجه به شرایط خاصی که برخی از دانش آموزان دارند این معلمین از تخصص درمانی نیز برخوردار هستند.

در خصوص روابط میان اولیا، معلمین و مدرسه پارسا اذعان داشت: سعی شده است که کلاس های این مدارس به حد استاندارد برسد با این حال تعداد دانش آموزان در هر کلاس بسیار کم است و به همین جهت معلمان این امکان را دارند که مسائل مربوط به آنها را پیگیری کنند و آموزش های لازم به اولیا به واسطه معلمین به آنها داده می شود.

مجید پارسا در آخر خاطر نشان کرد: تصوری که در ذهن عام جامعه از کودکان معلول وجود دارد درست نیست، این دانش آموزان کم توان و محدود نیستند چرا که معلولیت محدودیت نیست به همین دلیل باید فضایی ایجاد شود تا بیشتر به این کودکان در رسانه ها پرداخته شود تا با فرهنگ سازی جایگاه و توانایی های این دانش آموزان در جامعه مطرح شود.

گفتنی است :در پایان این مراسم از معلمان بازنشسته مدارس استثنایی تقدیر شد.

/خبرنگار: سارا وثاق/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار