رشد 10 درصدی آثار ارسالی دانشجومعلمان به جشنواره بین‌المللی رشد

تهران (‌پانا) - معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان از رشد 10 درصدی آثار دانشجومعلمان در جشنواره بین‌المللی فیلم رشد خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۱۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حجت السلام و المسلمین عابدی در مورد چهل و هفتمین جشنواره بین المللی رشد با اشاره به سومین حضور دانشگاه در این جشنواره از رشد 10 درصدی مشارکت دانشجو معلمان در جشنواره رشد گفت و عنوان کرد: در این دوره از جشنواره 150 اثر از سوی دانشجو معلمان به دبیر خانه ارسال شد که از این تعداد 7 اثر دارای شاخص های اولیه شناخته شده و به مرحله داوری جشنواره راه یافت که برای اولین بار 2 اثر برای مرحله نهایی انتخاب و در بخش دانشجومعلمان تقدیر شدند.

وی بابیان اینکه حدود 10 درصد آثار رسیده به دبیر خانه جشنواره از سوی دانشجو معلمان بوده است اظهار کرد: فیلم و فیلم سازی علاوه بر اینکه بخشی از ساعت هنری، فناوری و نرم افزاری دانشجویان است در سند تحول بنیادین دانشگاه به عنوان بخشی از ساحت های ششگانه مورد توجه است.

حجت السلام و المسلمین عابدی با اشاره به فیلم و فیلم سازی به عنوان هنر هفتم بر اثر بخشی آن در حوزه آموزش تاکید و بیان کرد: هنر فیلم و فیلم سازی میتواند پیام های موثری را در عرصه های هنری و آموزشی به صورت غیر مستقیم به دانش آموز منتقل کند و معلم برای تاثیر گذاری بیشتر باید بتواند در آینده به این ابزار مجهز باشد.

وی هنر معلمان متعهد را دارای تاثیر متقابل در سایر هنرمندان کشور دانست و افزود: بسیاری از کسانی که در عرصه های هنری مشغول هستند با فضای تعلیم و تربیت آشنا نیستند و این تعامل و مراوده بین دانشجومعلمان آشنا به هنر در بین هنرمندان در سطح ملی می تواند تاثیرگذار بوده و زمینه جذب و ورود این هنرمندان را به حوزه تعلیم و تربیت و آموزش ایجاد کند.

اقدامات دانشگاه فرهنگیان برای توسعه حضور در جشنواره رشد

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اقدامات دانشگاه فرهنگیان و معاونت فرهنگی برای توسعه کمی و کیفی حضور دانشجویان در جشنواره رشد، راه اندازی 47 کانون تولید و نقد فیلم در پردیس ها و مراکز سراسر کشور را ازجمله این اقدامات برشمرد و گفت: در همین راستا دوره های آموزشی توانمند سازی فیلم سازی و فیلم نامه نویسی برای 200 نفر از دانشجومعلمان علاقه مند به این حوزه و 50 نفر از اساتید دانشگاه به عنوان استاد مشاور برگزار شد.

وی با بیان اینکه مقرر شده است برای هر کانون استاد مشاور در حوزه فیلم سازی وجود داشته باشد، اظهار کرد: اکران فیلم های برتر جشنواره در سطح پردیس ها و در فضاهای خوابگاهی از دیگر اقدامات در دستور کار این معاونت است.

حجت السلام و المسلمین عابدی ایجاد رشته ای در حوزه تولید فیلم کوتاه را از فعالیت ها معاونت فرهنگی به منظور توانمند سازی، هم افزایی و ایجاد انگیزه برای حرکت در این مسیر برشمرد.

سرمایه گذاری برای جشنواره رشد

وی در ادامه به بیان انتظارات از دبیرخانه جشنواره رشد پرداخت و تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش باید برای این جشنواره بیش از پیش سرمایه گذاری کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ظرفیت های دانشگاه هنر، دانشجومعلمان، معلمان و هنرمندان در سطح کشور و نبود آثار قابل توجهی از هنرمندان در این جشنواره، اظهار کرد: به منظور استفاده بهینه و مطلوب از این ظرفیت ها، باید در ساز و کارهای دبیرخانه رشد و شورای سیاست گذاری جشنواره تجدید نظر شده و سیاست ها و خط مشی های جدیدی ارائه شود.

وی بر تولید فیلم در راستای کمک به تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: ممکن است در این جشنواره فیلم های مناسب در حوزه عام تولید شده باشد اما نیاز است تا برنامه ریزی و جهت دهی محتوای تولیدی به سمت تعلیم و تربیت و کاربرد آن در آموزش و پرورش و تدریس حرکت برود.

حجت السلام و المسلمین عابدی در ادامه به مشوق های لازم برای ایجاد انگیزه دانشجو معلمان اشاره و تصریح کرد: در این دوره از رقابت ها دانشگاه به کسانی که به بخش داوری جشنواره راه یافتند جوایزی نقدی به مبلغ ده میلیون ریال اهداء کرد.

وی در پایان به توجه و بکارگیری ظرفیت هنرمندان، معلمان و دانشجو معلمان در حوزه تعلیم و تربیت کشور تاکید کرد.

شایان ذکر است چهل هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ با موضوعات علمی، آموزشی و تربیتی در قالب فیلم های مستند، داستانی کوتاه، داستانی بلند و پویانمایی در بخش های بین المللی ایرانی و خارجی، فرهنگیان، دانشجومعلمان و دانش آموزی برگزار شد.

این جشنواره همه ساله به منظور ارتقای سطح علمی و هنری دانش آموزان، دانشجو معلمان و فرهنگیان و تولید آثار آموزشی در حوزه فیلم سازی انجام می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار