هشدار مجدد نسبت به افزایش مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی نیشابور مجددا نسبت به افزایش مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن هشدار داد.

کد مطلب: ۶۹۱۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا از خراسان رضوی . محمد شوروزی گفت: با توجه به روند کاهش دما شاهد روند افزایشی مسمومیت با مونوکسید کربن هستیم تا جایی که از اول مهر تا کنون 17 نفر در نیشابور با این گاز مسموم شده اند.

وی ادامه داد: در آخرین حادثه 15آبان سه نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده اند که خوشبختانه با حضور به موقع عوامل امدادی از خطر مرگ نجات یافته و تحت درمان قرار گرفته اند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به هشدار هواشناسی استان مبنی بر تغییرات جوی و سردشدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازی و فسیلی از شهروندان خواست در استفاده از وسایل گرمایشی دقت و از بستن تمامی درزها و مسیرهای ورود هوا خودداری کنند تا حتما جریان هوای تازه به محل برقرار باشد.

محمد شوروزی با بیان اینکه مونوکسید کربن گازی بی رنگ و بی بوست ومسمومیت با آن علائمی شبیه سرماخوردگی دارد، یادآور شد: افراد علائمی نظیر سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ و ضعف عمومی دسته جمعی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده این علائم حتما درب وپنجره را باز و مراتب را سریعا به اورژانس 115 اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار