اتوبوس تمام برقی مرسدس بنز به بازار می‌آید

تهران (پانا) - شرکت مرسدس بنز اعلام کرده است که قصد دارد تا اواخر سال آینده میلادی، نسخه تمام برقی و الکتریکی اتوبوس سیتارو خود را تولید و روانه بازار کند.

کد مطلب: ۶۹۱۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایسنا از وب سایت thedrive، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. در این راستا غول های خودروسازی جهان عزم خود را برای تولید انبوه انواع وسایل نقلیه و خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

شرکت بنز به تازگی اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تا پایان سال آینده میلادی (۲۰۱۸)، نسخه تمام برقی و الکتریکی اتوبوس سیتارو را از خط تولید و پلت‌فرم کنونی مرسدس بنز تولید کرده و به بازار عرضه کند.

این شرکت در تشریح این موضوع همچنین اعلام کرده است که مدل برقی اتوبوس سیتارو هم اکنون در حال پشت سر گذاشتن و سپری کردن مراحل تست و انجام آزمایش های سختگیرانه ای است و انتظار می رود تا پایان سال آینده، آماده تحویل و عرضه در بازار شود.

در حال حاضر، فروش ۵۰ هزار دستگاه نسخه اصلی و مدل استاندارد اتوبوس سیتارو مرسدس بنز در سال، موجب شده است که این شرکت آلمانی از سایر رقبای خود پیش افتاده و گوی رقابت را از آنها ربوده باشد.

البته لازم به ذکر است که تاکنون مرسدس بنز تمایلی به سرمایه گزاری در طراحی و تولید اتوبوس های برقی از خود نشان نداده بود اما به نظر می رسد از این پس با توجه به سیاست های جدید اتخاذ شده توسط دولت های جهانی و همچنین رقابت شرکت های بزرگ خودروسازی در این عرصه، شرکت آلمانی بنز نیز تصمیم گرفته است که نسخه برقی اتوبوس محبوب سیتارو را سال آینده رونمایی کرده و قبل از آن نیز، محصول مذکور را تحت آزمایش های فراوانی قرار دهد تا پس ازعرضه به بازار هم از محبوبیت و استقبال خوبی برخوردار شود.

قرار است نسخه پیش نمایش این اتوبوس برقی در نمایشگاه خودروهای تجاری IAA که در سپتامبر سال ۲۰۱۸ در شهر هانوفر آلمان برگزار خواهد شد رونمایی شود و پس از آن نیز، تولید انبوه آن توسط شرکت سازنده آغاز شود.

به نظر می رسد مصرف‌کنندگان و شرکت های حمل و نقل در جهان از چنین محصولی استقبال بی نظیری کرده و از انتشار چنین خبری بسیار خشنود شوند چرا که در سال های اخیر، بسیاری از دولت ها بخصوص کشورهای اروپایی تصمیم گرفته اند که به منظور حفظ محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین، خودروهای پاک تولید کنند.

انتظار می رود اتوبوس های درون شهری سیتارو ساخت مرسدس بنز که در سال آینده میلادی به بازار عرضه می شود، تبدیل به یکی از پر فروش ترین محصولات و اتوبوس های برقی و الکتریکی در جهان شود.

از ویژگی های جدید و منحصر بفرد اتوبوس برقی سیتارو مرسدس بنز می توان به طراحی ماژولار باتری و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد.

افزایش روزافزون وسایل نقلیه و خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

کشورهای بسیاری نظیر انگلستان، فرانسه، اسپانیا، یونان، مکزیک، هند و چین اعلام کرده اند که نهایتا تا دو دهه آینده تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف و ممنوع خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار