سرپرست امور عشایر به پانا خبر داد

راه‌اندازی هنرستان‌های سیار در مناطق عشایری

تهران (پانا) - سرپرست امور عشایر وزارت آموزش‌وپرورش از راه‌اندازی هنرستان‌های سیار برای برخی مناطق عشایر و ایجاد رشته‌هایی به جز دامپروری‌، کشاورزی و پرورش زنبور عسل خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۱۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا‌ سیفی‌ در گفت‌وگو با پانا، در خصوص‌ وضعیت رسیدگی به دانش‌آموزان عشایر‌ در حوزه آموزش‌های مهارتی‌، اظهار کرد: در شرایط فعلی 70 هنرستان کاردانش‌ در 17 استان کشور ویژه عشایر‌ وجود دارد که 21 هنرستان ویژه‌ دختران‌ و مابقی‌ برای پسران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: 2 هزار و 204 هنرجو‌ در این هنرستان‌ها مشغول به تحصیل‌ هستند و با مدیرکل‌ کاردانش‌ وزارت آموزش و پرورش مذاکراتی‌ داشتیم‌ تا بحث‌ آموزش‌های مهارتی در این هنرستان‌ها با تنوع‌ بیشتری‌ ارائه شود.
تحصیل دانش‌آموزان عشایر‌ در هنرستان‌های فنی‌ و حرفه‌ای
سرپرست دفتر آموزش‌وپرورش عشایر با اشاره به اینکه در هنرستان‌های فنی‌ و حرفه‌ای هم دانش‌آموزان عشایر‌ تحصیل می‌کنند، گفت: 775 هنرآمو‌ز‌ دختر و 159 هنرآ‌موز پسر در هنرستان‌های فنی‌ و حرفه‌ای مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.
سیفی‌ اظهار کرد: نباید در هنرستان‌های‌ عشایری به دنبال این مسئله باشیم که فقط رشته‌های محدودی مانند دامپروری‌ و کشاورزی برای هنر‌آموزان ارائه شود‌ و باید برای ورود رشته‌های مختلف به هنرستان‌های این گروه نیازسنجی‌ به طور کامل انجام شود‌.
وی اظهار کرد: با توجه به این شرایط‌ و مذاکراتی‌ که با اداره کل کاردانش‌ داشتیم‌، قرار بر این شده‌ است که هنرستان‌های سیاری‌ برای برخی مناطق ایجاد و رشته‌هایی به جز دامپروری‌، کشاورزی و پرورش زنبور عسل در نظر گرفته شود.
وجود هنرستان‌های عشایری‌ کشور
سرپرست دفتر آموزش وپرورش عشایر تصریح کرد: هنرستان‌ها در برخی رشته‌ها نظیر طراحی دوخت عشایر می‌توانند عملکرد‌ قابل‌ قبولی داشته باشند، چراکه طراحی لباس این گروه‌ خود دارای نوآوری خاصی‌ است که روی چنین مسائلی و ورود سایر‌ رشته‌ها برای هنرآمو‌زان عشایری در حال پیگیری هستیم. اکنون گلستان با 14 هنرستان، آذربایجان‌ غربی با 11 و اردبیل‌ با 10 هنرستان دارای بیشترین‌ هنرستان‌های عشایری‌ کشور هستند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار