۷۰ درصد کودکان کار غیرایرانی هستند

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین اقدامات انجام شده برای وضعیت کودکان کار و خیابان در طرح ساماندهی مجتمع ها و مراکز بهزیستی توضیح داد.

کد مطلب: ۶۹۱۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ايرنا، حبیب‌الله مسعودی فرید درباره وضعیت وضعیت کودکانی که در طرح اخیر ساماندهی کودکان کار و خیابان جمع‌آوری شدند گفت: 70 درصد کودکان شناسایی شده در این طرح، غیرایرانی بودند که امور آنان را با اداره اتباع هماهنگی کردیم و به آنها ارجاع داده شدند.

وی افزود: در این طرح در مجموع ۳۶۰ کودک شناسایی شدند که برنامه‌های مختلفی برای آنان انجام شد یا در دست اقدام است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تمام این کودکان، حتی آنهایی که جزو اتباع بیگانه بودند، پدر و مادر داشتند و فقط سه نفر آنان پدر و مادر نداشتند که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اسکان یافتند.

وی ادامه داد: در مورد کودکان کار و خیابان غیرایرانی، والدین همه آنان آمدند و کودکان غیرایرانی خود را بردند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره وضعیت کودکان ایرانی در این طرح نیز گفت: قرار است برای کودکان ایرانی در این طرح، برنامه‌های توانمندسازی اجرا کنیم و سیاست ما این است که تا حد امکان از خانواده نیازمند این کودکان، حمایت کنیم اما جایی که خانواده یا مراقب کودک از او سوء استفاده کرده و کودک را استثمار کند، آنجا بطور قطع مداخلات خاص خود را برای آنان خواهیم داشت.

مسعودی فرید تاکید کرد: سیاست اصلی بهزیستی و وزارت رفاه و وزارت کشور در مورد کودکان کار و خیابان این است که بر اساس آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابان عمل کنیم.

وی یادآور شد: مسئولیت شورای عالی کودک بر عهده وزارت رفاه و محوریت کار با بهزیستی است که البته دستگاه‌های دیگر نیز طبق تاکید برنامه ششم توسعه باید همکاری کنند.

گفتنی است، طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در ماه‌های اخیر موجب اعتراض بسیاری از دست‌اندرکاران فعال حوزه کودک شد چنانکه نشست‌های مختلفی از جمله نشست «ساماندهی کودکان کار و خیابان، دستگیری یا جذب» با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار