نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ پیام نور استان تهران :

تکیه بر مشترکات شیعه و سنی عامل وحدت در جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ پیام نور استان تهران گفت: مشترکات بین شیعه و سنی عاملی برای ایجاد وحدت در جامعه است واز این رو نباید اختلافات جزیی فرصت تفرقه‌افکنی به دشمن بدهد.

کد مطلب: ۶۹۱۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران؛ حجت‌الاسلام سید محمود نبوی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به همّت دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر و با حضور جمعی از مسئولان در محل سالن فجر اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: وجود مشترکات فراوان بین اهل سنت و شیعه عاملی برای حفظ وحدت بین مسلمان شده که دشمن از این اتحاد بسیار وحشت دارند .

وی در ادامه با اشاره به مناسبت نام‌گذاری روز دانشجو بیان کرد: این روز فرصت مناسبی است برای یادآوری رشادت‌های دانشجویان در زمان طاغوت و تجمع اعتراضی آن‌ها به ورود نیکسون نماینده آمریکا به کشور است که با شهادت تعدادی از دانشجویان ایرانی توسط سربازان رژیم ستم‌شاهی همراه شد .

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ پیام نور استان تهران در ادامه با تبریک هفته ‌وحدت و بزرگداشت میلاد حضرت محمد (ص) و تقارن آن با روز دانشجو افزود: وحدت بین شیعه و سنی را نمی‌توان تنها به زبان بیان کرد بلکه همه باید در عمل یکی شویم و نشان دهیم که تمام مسلمانان یکپارچه و متحد هستند .

نبوی تأکید کرد: مشترکات ما شیعیان با اهل سنت فراوان است، و تنها اختلافات جزیی در برخی مسائلی داریم که دشمن هم از این نقطه ضعف‌ها استفاده کرده و بین مسلمانان تفرقه می‌اندازد .

وی اظهار داشت: اگر در وحدت بین شیعه و سنی اخلاق را رعایت کنیم بسیاری از مشکلات و اختلافات جزیی هم برطرف می‌شود، همان‌گونه که اگر بین اعضای یک خانواده اخلاق حاکم شود، آن خانواده به وحدت رسیده و در اوج خوشبختی به کمال نیز می‌رسند .

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ پیام نور استان تهران عدالت‌طلبی و عقلانیت را از ویژگی‌های جوان و دانشجو عنوان کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت دانشجو و نسل جوان این است که همواره به دنبال عدالت بوده و عدالت‌خواه است .

وی در ادامه با بیان اینکه علم‌طلبی جوان باید در راستای اسلام، انقلاب و ارزش‌های دینی باشد ،تصریح کرد: علم‌آموزی جوان باید در راستای خون شهدا و امام راحل باشد و مشکلی از مشکلات کشور حل کند، که اگر فراگیری علم و دانش در کنار تقوا و دین نباشد غلط بوده و به نابودی ارزش‌ها می‌انجامد

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ پیام نور استان تهران با اشاره به قسم‌نامه دانشجو در فارغ‌التحصیلی خاطرنشان کرد: از دانشجویان درخواست دارم تا در راه اهداف دین اسلام، انقلاب و تعالی جامعه همواره با عقلانیت، علم و دانش قدم بردارند.

/خبرنگار:امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار