احمد مازنی:

فضای سیاسی امروز دانشگاه‌ها بازتر از دوران احمدی‎نژاد است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، محدودیت در فضای دانشگاهی کشور را موجب افت اعتماد به نفس ملی دانست.

کد مطلب: ۶۹۰۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، احمد مازنی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اهمیت روز 16 آذرماه (روز دانشجو) و تأثیر جنبش‌های اصیل دانشجویی در پیروزی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران، گفت: دانشگاه برای اثربخشی بیشتر و بهتر در جامعه نیاز به فضای باز سیاسی دارد و برای رشد و بالندگی در دانشگاه‌ها باید اجازه داد که این فضا در دانشگاه‌ها و به تبع آن در جامعه شکل بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، فضای امروز حاکم در دانشگاه‌های کشور را در قیاس با دوران هشت ساله دولت محمود احمدی‌نژاد بسیار بازتر و آزادانه‎تر ارزیابی و عنوان کرد: البته جو حاکم در دانشگاه‌ها هنوز با فضای دوران اصلاحات فاصله زیادی دارد.

وی با تأکید بر پرهیز از افراط و تفریط در فضای آموزش عالی کشور، افزود: فضای دانشگاه‌‎های کشور باید سیاسی و در عین حال سیاست‌‎زده نشود تا دانشجو بتواند مسیر آینده خود که مسیر آینده کشور است را رقم بزند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه فضای حاکم در دانشگاه‌ها باید با لحاظ همه جوانب باید به گونه‌ای باشد که دانشجو در فضای آموزشی و علمی بتواند از آزادی‌های مشروع و حقوق خود بهره ببرد، ادامه داد: دانشگاه هرچه محدود باشد، اعتماد به نفس ملت کمرنگ می‎شود و ارتقای منزلت اجتماعی و اعتماد به نفس دانشگاه ارتقای منزلت و جایگاه ملت را به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار امیدواری کرد که امسال در روز 16 آذرماه روز دانشجو از سوی مسئولان دانشگاهی و دانشجویان گرامی و ارج نهاده شود و بتوان امیدوار که بیش از گذشته به مطالبات این قشر مهم دانشجو توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار