در گفتگو با پانا

سلحشوری: قوه قضاییه برای احمدی‌نژاد دادگاه علنی برگزار کند

تهران (پانا) – نماینده مردم تهران در مجلس خواستار برگزاری دادگاه علنی برای جرم های مالی دولت نهم و دهم از سوی قوه قضاییه شد.

کد مطلب: ۶۹۰۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با پانا در مورد پخش حدود 79 هزار سکه در دولت نهم و دهم بین افراد خاص و اینکه چرا نمایندگان مجلس پس از انتشار فایل تصویری حمید بقایی، سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در دولت دهم اظهار نظر در این مورد را آغاز کردند و اگر در این خصوص اطلاعی داشتند چرا تا پیش از این صحبتی نکرده بودند، اظهار کرد: «بنده نیز بعد از ویدیوی بقایی متوجه شدم که سکه بین افرادی توزیع شده است اما تاکنون درباره 79 هزار سکه اطلاعی نداشتم.»

وی ادامه داد: «دولت نهم و دهم بر خلاف شعار هایشان که دولت پاکدستان را تشکیل داده اند عمل کردند. اکنون شاهدیم که به ادعای خودشان چه بخشش هایی از بیت المال و جیب مردم می کردند، اما اگر مجلس بخواهد به چنین قضیه‌ای ورود پیدا کند باید جمعی از نمایندگان برای اینکار اعلام آمادگی کنند تا بتوانند در مورد این مسئله بررسی های لازم را انجام دهند.»

قوه قضائیه باید موضوع توزیع سکه ها را بررسی کند

رئیس فراکسیون زنان مجلس خاطرنشان کرد: «اکنون برای فعالیت نمایندگان مجلس در خصوص توزیع این سکه‌ها دیر است و قوه قضاییه باید به پرونده‌های آنها رسیدگی کند.. آنها نظر قوه قضائیه مجرم هستند و همین پخش سکه‌های طلا در بین افراد مختلف نیز یکی از جرم‌هایی است که دولت نهم و دهم مرتکب شده است.»

وی در خصوص اینکه آیا توزیع این سکه ها قانونی بوده است یا خیر گفت: «مگر می‌توان به صورت قانونی 79 هزار سکه را از بیت المال برای اهداف سیاسی بذل و بخشش کرد . قانون به هیچ دولتی اجازه چنین بذل و بخشش‌هایی را نمی دهد.»

باید با افرادی که به بیت المال را تاراج می کنند برخورد شدید شود

سلحشوری با بیان اینکه برخی از مردم اکنون در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند تصریح کرد: «به یاد می‌آورم که در زمان همین آقای احمدی نژاد انگشت فردی را به خاطر دزدی از یک شیرینی فروشی قطع کردند، چطور می‌توانند با یک فردی که از روی احتیاج و نیاز دزدی کرده است چنین برخورد شدیدی داشته باشند اما با کسانی که بیت‌المال را به تاراج برده‌اند هیچ برخوردی نکنند، در کجای قانون چنین موردی ذکر شده است.»

وی یادآورشد: «در تعاریف وظایف ما نمایندگان مجلس آورده شده است که نمی توانیم هدایای غیر متعارف دریافت کنیم و متعارف یعنی وقتی جایی می‌رویم به عنوان هدیه یک کتاب هدیه بدهند و غیر متعارف یعنی اینکه بخواهیم سکه دریافت کنیم بنابراین چنین بخشش هایی به طور قطع غیر قانونی بوده است.»

قوه قضائیه، قوه‌ای کاملا مستقل است

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: «بهترین ساز و کار برای مقابله، از مجرای قوه قضائیه است و همانطور که می‌دانید در جمهوری اسلامی ایران قوه قضائیه، قوه‌ای کاملا مستقل است. آنها که با مسائل بسیار جزیی برخوردهای شدید می‌کنند باید در این زمینه نیز ورود پیدا کنند و برای این عده دادگاه علنی برگزارکنند تا مردم بدانند با چه کسانی در 8 سال طرف بوده‌اند.»

احمدی‌نژاد فردی است که می خواهد همیشه در صدر اخبار باشد

سلحشوری ادامه داد: «احمدی‌نژاد فردی است که می خواهد همیشه در صدر اخبار باشد. نباید چنین اشخاصی را در رسانه ها مطرح کنیم. همه می‌دانیم که این گروه ارزش مطرح شدن ندارند. امروز حتی کسانی که روزی از این افراد حمایت می‌کردند و اسم آنها را فرقه زنبیلیه گذاشته بودند، برای آنها جرم مشخص می کنند. هر چه به اخبار این گروه دامن زده شود به ضرر جامعه است و هیچ نفعی برای کشور ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار