برنده مدال نقره هشتمین المپیاد دانش‌آموزی نانو:

کار آزمایشگاهی علم نانو را لذت‌بخش می‌کند

تهران (پانا) - برنده مدال نقره هشتمین المپیاد دانش‌آموزی نانو گفت: لذت‌بخش‌ترین قسمت برای من کار عملی در آزمایشگاه است. در واقع کار در آزمایشگاه است که نانو را لذت‌بخش می کند.

کد مطلب: ۶۹۰۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی صفاری دانش‌آموز سال چهارم رشته ریاضی دبیرستان شهید دستغیب شیراز که مدال نقره هشتمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو را از آن خود کرده است در گفت‌وگو با پانا درخصوص نحوه آشنایی خود با فناوری نانو گفت: اولین بار در دوره راهنمایی با فناوری نانو آشنا و به آن علاقمند شدم. هدف من از شرکت در المپیاد و حضور در مرحله عملی لمس و تجربه‌ی نانو در کنار حرفه‌ای‌های این رشته و ارتقای دانشم نسبت به این فناوری بود.

وی سطح علمی مسابقات را بالا ارزیابی کرد و گفت: برگزیدگان واقعا قوی کار کرده بودند و این باعث شد تا مطالب زیادی از هم یاد بگیریم. حضور در دوره عملی باعث شد تا در مسائلی مانند شبیه‌سازی رایانه‌ای، پروپوزال‌نویسی و ارائه مقاله، که قبلا تجربه‌ای از آنها نداشتم، اطلاعات خوبی کسب کنم.

راه به ثمر نشاندن فعالیت‌های علمی را بهتر شناختم

صفاری شرکت در المپیاد نانو و راه‌یابی به مرحله عملی آن را موجب آشنایی بیشتر نسبت به روند انجام پژوهش‌ها دانست و گفت: در این دوره راه به ثمر نشاندن فعالیت‌های علمی را بهتر شناختم.

وی ادامه داد: لذت‌بخش‌ترین قسمت برای من کار عملی در آزمایشگاه بود. آزمایش و تولید مواد به خصوص اینکه روش کار به عهده خودمان بود برای من خیلی هیجان‌انگیز بود و در واقع کار در آزمایشگاه است که نانو را لذت بخش می کند.

این دانش آموز نخبه درخصوص ارتباط میان اعضای کانون برگزیدگان باشگاه نانوو شرکت کنندگان در المپیاد گفت: ارتباط با اعضای کانون از دستاوردهای خوب دوره برای من بود. چون این دوستان نیز در زمینه نانو و المپیاد همکاری داشته‌اند و توانستم از تجربه‌هایشان کمک زیادی بگیرم. در واقع آنها از برگزیدگان دوره‌های گذشته هستند و مسیری که در فعالیت‌های پژوهشی طی کرده و تجربه‌هایی که کسب کردند، می‌تواند چراغ راه ما در این گونه فعالیت‌ها باشد. من هنوز هم با اعضای کانون در ارتباط هستم و درباره کارهای پژوهشی با ایشان مشورت می‌کنم.

آشنایی با المپیاد دانش‌آموزی نانو

آزمون مرحله اول این دوره، فروردین ماه 1396 با حضور ۲۳ هزار و ۵۱۸ دانش‌آموز برگزار و ۳۶ نفر برای مرحله عملی برگزیده شدند. مرحله عملی در شهریور ماه 1396 در شهرستان قزوین برگزار شد و صاحبان مدال‌های طلا، نقره و برنز پس از گذراندن کلاس‌های تئوری، گزارش‌نویسی، فعالیت آزمایشگاهی و تحویل کار و آزمون با نظر هیئت داوران، در مراسم اختتامیه معرفی شدند.

گفتنی است، المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو پس از برگزاری هشت دوره موفق، به عنوان رویداد مورد تائید بنیاد ملی نخبگان پذیرفته شد. بر این اساس برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی نانو از دوره ششم به بعد می‌توانند از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار