برنده مدال نقره هشتمین المپیاد دانش‌آموزی نانو:

تجربه المپیادنانو با پژوهش درسطح بهترین دانشگاه‌های‌کشور برابری می‌کند

تهران (پانا) - برنده مدال نقره هشتمین المپیاد دانش‌آموزی نانو گفت: تجربه پژوهشی که در دوره المپیاد دانش آموزی نانو حاصل می‌شود با پژوهش در سطح بهترین دانشگاه‌های کشور برابری می‌کند.

کد مطلب: ۶۹۰۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد

عثمان زارعی در گفت‌وگو با پانا، درخصوص تجربه شرکت در المپیاد دانش آموزی نانو گفت: از محاسن شرکت در این مسابقات آشنایی بیشتر با تجارب آزمایشگاهی و استفاده از آنها در مسیر آینده‌ی تحصیلی و همچنین رسیدن به ایده‌های جدید بود مخصوصا که با فناوری نانو می‌توان به رشته‌های متفاوتی ورود کرد.

این دانش‌آموز سال سوم ریاضی دبیرستان فرهنگ بندرعباس که برنده مدال نقره هشتمین المپیاد دانش‌آموزی نانو شده است درخصوص فعالی‌های آموزشی و پژوهشی آزمایشگاه های دانش آموزی نانو گفت: دوستانی که با نانو آشنا نیستند، می‌توانند با پژوهش‌سراهای شهر محل تحصیل خود ارتباط برقرار کنند و در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آنها شرکت کنند.

وی افزود: یکی از این مواردی که ما در آزمایشگاه دانش‌آموزی نانوی بندرعباس دنبال می‌کنیم، سعی و تلاش برای سنتز نانوذرات مختلف است.

اعضای کانون نخبگان می‌توانند الگوی خوبی برای تازه راه‌یافتگان به المپیاد باشند

زارعی با اشاره به اینکه بیشتر دانش‌آموزان با کارهای آزمایشگاهی و پژوهشی آشنا نیستند، اظهار داشت: شرکت در المپیاد نانو و ورود به مرحله عملی آن می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد. تجربه پژوهشی که در این دوره حاصل می‌شود با پژوهش در سطح بهترین دانشگاه‌های کشور برابری می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که اوایل اردوی مرحله عملی، برگزیدگان کمی سردرگمی دارند، اعضای کانون می‌توانند با برقراری ارتباط، تجربیات خودشان را منتقل کنند و برگزیدگان دوره فعلی را از سردرگمی نجات دهند، از طرفی می‌توانند الگوی خوبی برای تازه راه‌یافتگان به المپیاد باشند.

این دانش آموز نخبه هرمزگانی درخصوص ادامه این رشته در تحصیلات دانشگاهی گفت: یکی از مواردی که مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی نانو را مثمر ثمر می‌کند، آشنا کردن دانش‌آموزان برای ادامه این علم بین رشته‌ای در مقاطع عالی دانشگاهی است. بنده نیز با اطلاعاتی که در این مدت و با حضور در بین مدرسان نانو و دانشجویان کسب کردم، قصد دارم که هر رشته دانشگاهی را که انتخاب کردم آن را در گرایش نانو دنبال کنم و اعضای کانون برگزیدگان به عنوان مجموعه افرادی که این راه را رفته‌اند، می‌توانند دانشجویان جدیدالورود را راهنمایی کنند.

المپیاد دانش‌آموزی نانو

آزمون مرحله اول این دوره، فروردین ماه 1396 با حضور ۲۳ هزار و ۵۱۸ دانش‌آموز برگزار و ۳۶ نفر برای مرحله عملی برگزیده شدند. مرحله عملی در شهریور ماه 1396 در شهرستان قزوین برگزار شد و صاحبان مدال‌های طلا، نقره و برنز پس از گذراندن کلاس‌های تئوری، گزارش‌نویسی، فعالیت آزمایشگاهی و تحویل کار و آزمون با نظر هیئت داوران، در مراسم اختتامیه معرفی شدند.

گفتنی است، المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو پس از برگزاری هشت دوره موفق، به عنوان رویداد مورد تائید بنیاد ملی نخبگان پذیرفته شد. بر این اساس برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی نانو از دوره ششم به بعد می‌توانند از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار