با ارائه ۲۱۵ مقاله ؛

سومین همایش بین‌المللی مناظرات رضوی در اردبیل به کار خود پایان داد

سومین همایش بین‌المللی مناظرات رضوی با ارائه ۲۱۵ مقاله در حوزه گفت‌وگو، مناظره و کرامت در اردبیل به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۶۹۰۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،اختتامیه سومین همایش بین‌المللی مناظرات رضوی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، قائم مقام بنیاد امام رضا(ع) و مسئولان استانی و میهمانان و پژوهشگرانی از کشورها و استان‌های مختلف به میزبانی استان اردبیل برگزار شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این همایش با اشاره به آثار ارائه شده در سومین همایش بین‌المللی رضوی در اردبیل اظهار داشت: ما در سومین همایش مناظرات رضوی پذیرای 380 پژوهشگر از کشورها و استان‌های مختلف بودیم که این تعداد از پژوهشگران تعداد 215 مقاله به دبیرخانه همایش ارائه کردند .

سیدناصر اسحاقی گفت: نسبت به سال‌های گذشته شاهد ژرف و توسعه افقی و عمقی در مقالات ارائه شده هستیم .

وی با اشاره به پیشینه دینی و تاریخی استان اردبیل این استان را بنا به تاکید و فرمایش مقام معظم رهبری، مهد وحدت دانست و افزود: ما قبل از حکومت صفویه ایرانی به معنای واقعی نداشتیم تا اینکه بعد از حاکمیت صفویه اردبیل به عنوان منادی وحدت معرفی شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: این همایش سومین همایش برگزار شده به میزبانی استان اردبیل است که به درایت و صلاحدید نماینده ولی فقیه در استان محور و موضوع آن مناظره و گفت‌وگو انتخاب شده که امسال این همایش را به صورت بین‌المللی در منطقه برگزار کردیم .

اسحاقی با بیان اینکه دین اسلام دین گفت‌وگو و قرآن نیز کتاب گفت‌وگوست، گفت: گفت‌وگو و مناظره در اسلام اولویت هر محور و مولفه‌ای است و تا مناظره در دین اسلام باشد هیچگاه شاهد مناقشه نخواهیم بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار