مدیر کل آموزش و پرورش لرستان

پیام معلولین درمراسم روز جهانی معلولین؛معلولیت محدودیت نیست

به مناسبت روز جهانی معلولین، در مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، مدیران کل بهزیستی و کانون پرورش فکری ، اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد ، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و جمعی از معلولین استان از فرهنگیان و دانش آموزان موفق معلول استان تجلیل شد .

کد مطلب: ۶۸۹۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این مراسم با تبریک این روز به معلولان گفت : مهمترین پیام معلولین در این مراسم این است که معلولیت محدودیت نیست و می توان با وجود محدودیت جسمانی در عرصه های مختلف فرهنگی ،هنری ، ورزشی و مهارتی افتخار کسب کردو تاثیر گذار بود .

خدانظر دریکوند افزود : دانش آموزان معلول و با نیازهای ویژه نشان داده اند که می توانند احساس شاد و مثبت بودن را به جامعه القاء کنند.

وی بر این نکته تاکید کرد که توفیقات دانش آموزان معلول در عرصه های مختلف نشان داده که باید حساسیت جامعه را در خصوص نیازهای این قشر از جامعه و وظایفی که سایرین در قبال آنها دارند ؛ با لا برد .

دریکوند تاکید کرد : اگر بستر مناسب را برای معلولین در جامعه ایجاد کنیم آنها می توانند توانایی های خود را به خوبی نشان دهند.

وی از تلاش های سازمان بهزیستی در تحت پوشش قرار دادن معلولین و اجرای برنامه ها و طرح های مختلف برای تونمند سازی آنان تقدیر کردو ادامه داد : معلولین حق دارند که از زندگی لذت ببرند و بتوانند در جامعه به راحتی زندگی کنندو از امکانات استفاده کنند .

دریکوند در ادامه سخنان خود تصریح کرد : در آموزه های دینی بالاترین ثواب و ارزش مربوط به اموری است که در خدمت به مردم به کار گرفته شود . اوج این عبادت و لذت را می توان در خدمت به قشرمعلول جامعه خلاصه کرد و باید این فرصت را مغتنم شمردو بر آن ارج نهاد .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدام پدر بلوط ایران در حفظ و احیای جنگل های بلوط اشاره کردو گفت : فرزندان گل های زیبای زندگی هستندو کودکان معلول با داشتن احساسات پاک و لطیف انسانی و اعتماد به نفس و خودباوری گل های زیبایی زندگی هستند که باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا از آنها به خوبی محافظت کنیم و زمینه را برای پرورش و شکوفایی استعدادهای آنان به کار گیریم .

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان هم در این جلسه با تبریک این روز از خدمات و تلاش های جامعه معلولین تجلیل کردو گفت : روز جهانی معلولین فرصتی است تا جامعه نسبت به حقوق و تکالیف این قشر حساس تر شود و خود را برای تامین نیازهای آنان ملزم بداند .

زهرا نظری به خدمات حمایتی و توانبخشی آموزش و پرورش اشاره کردو افزود : خدمات بسیار خوبی در حوزه توانبخشی و خدمات حمایتی و درمانی این دانش آموزان عرضه شده که قابل قیاس با گذشته نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضاسازی معابر شهری و فضاهای اداری متناسب با شرایط و نیاز معلولین اشاره کردو ادامه داد : متاسفانه وضعیت معابر شهری و دستگاههای اجرایی به گونه ای طراحی نشده تا معلولین بتوانند به راحتی رفت و آمد کنندو نیازهای خود را مرتفع سازند .

نظری به پروژه در دست ساخت دانش آموزان استثنایی اشاره کردو ادامه داد : متاسفانه در طراحی اولیه این پروژه نیازهای اولیه معلولین مانند آسانسور در نظر گرفته نشده بود که با پیگیری های صورت گرفته در طراحی این پروژه تجدید نظر شدو امکانات مناسب و ویژه معلولین باز تعریف شد .

گفتنی است که در این مراسم یکی از فرهنگیان روشندل با سرودن دکلمه ای فضایی احساسی به مراسم داد و در ادامه پس از اجرای گروه سرود دانش آموزان معلول توسط مهندس افشار پدر بلوط ایران چندین نهال بلوط به این دانش آموزان اهداء شد

مراسم فوق با اهدای جوایزی به مقام آوران معلول عرصه های ورزشی ، علمی، فرهنگی ، هنری و مهارتی پایان پذیرفت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار