صادق خرازی به محمدجواد ظریف نامه نوشت

صادق خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان، در نامه‌ای به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه خواستار تشکیل کارگروه ویژه افراد دارای معلولیت با محوریت مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای آن وزارتخانه‌ شد.

کد مطلب: ۶۸۹۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، صادق خرازی در نامه خود نوشت:

«مقام عالی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر ظریف (دامه توفیقاته)

با سلام و تحیات خاصه

به استحضار محضر شریف می‌رساند حزب ندای ایرانیان در راستای تحقق وظائف اجتماعی خود، از بدوتأسیس تاکنون، در راستای احقاق حقوق اقشار مختلف جامعه در حد توان و اختیارات قانونی، قدم‌هایی برداشته است.

یکی از جوامع هدف که موردتوجه کارشناسان این حزب قرارگرفته‌اند، جمعیت توان‌خواه،افراد دارای معلولیت و جانبازان غیور دفاع مقدس بوده که این حزب تاکنون در راستای پیگیری تصویب لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در مجلس شورای اسلامی و نیز پیگیری مصوبات قانونی درزمینه­ی تسهیل زندگی شهری این عزیزان، اقداماتی را در دستور کار قرار داده و تا حصول نتیجه‌ی مطلوب به این روند ادامه خواهد داد.

با عنایت به سالروز تصویب و ابلاغ قانون کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت (سیزدهم آذرماه 1387) در مجلس محترم شورای اسلامی، دفتر فرهنگی اجتماعی حزب ندای ایرانیان، به پیوست این نامه، پیشنهاد خود را مبنی بر "تشکیل کارگروه ویژه افراد دارای معلولیت"با محوریت مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای آن وزارتخانه‌ی محترم به حضور ایفاد می‌دارد.

بدیهی است با عنایت به فرابخشی بودن این مهم، بالأخص لزوم برقراری ارتباط مؤثر با نهادهای حقوق بشری در داخل و خارج از کشور، نقش دفتر حقوق بشر نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ چنانکه بند 32 کنوانسیون موردبحث به‌صورت مستقیم به همکاری بین‌المللی بین دولت‌های عضو پرداخته که امید است فتح باب مناسبی باشد به جهت ترویج مفاهیم عالیه‌ی دیپلماسی عمومی و بهره‌مندی از محاسن آن در پیشبرد امور ترویجی، فرهنگ‌سازی، آگاهی بخشی و ارائه‌ی وجهه‌ی دیگری از چهره‌ی رحمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

با این اوصاف، مزید امتنان خواهد بود اگر آن مقام محترم با تشریک‌مساعی و حسن نظر، بر این پیشنهاد تفقدی فرموده و جوانان ساعی حزب ندای ایرانیان را در پیمایش مسیر پرتلاطم احقاق حقوق شهروندی یاری‌رسان باشند.

و من الله التوفیق

سید محمدصادق خرازی»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار