استاندار سمنان:

آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ تحقیق و پژوهش، بسیار حائز اهمیت است

استاندار سمنان در آئین افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری استان گفت: باید برای بازدید دانش آموزان و دانشجویان از نمایشگاه تلاش بیشتری شود تا نسل جوان با پژوهش های جدید آشنا شوند.

کد مطلب: ۶۸۹۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، محمد رضا خباز، در آیین گشایش برنامه های هفته پژوهش و فناوری استان سمنان به میزبانی دانشگاه پیام نور سمنان، عدم تعامل مناسب تولید کنندگان و پژوهشگران دانشگاهی را از مهمترین معضلات کشور برشمرد و ابراز داشت: برای جذب فارغ التحصیلان بیکار در استان اهتمام بیشتر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اشتغال فارغ التحصیلان یکی از معضلات امروز جامعه است، افزود: دولت دوازدهم به منظور رفع این چالش اقدام به ایجاد اشتغال برای جوانان و دانشجویان در دوره های کار آموزی کرد که سهمیه استان سمنان امسال، جذب بیش از یک هزار و ۸۰۰ کاروز است.

استاندار سمنان بابیان اینکه کاهش فاصله بین صنعت و دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: صنعتگران و تولید کنندگان باید در تعامل با یکدیگر باشند، چرا که عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه باعث پرورش دانشجویی می شود که برای بازار کار و تولید ناکارآمد خواهد بود.

خباز بابیان اینکه باید به سمت رشد فزاینده علم حرکت کنیم، تصریح کرد: باوجود شخصیت های علمی و دانشگاهی در سومین جشنواره پژوهش شاهد رشد ۴۰ درصدی طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده هستیم.

وی با بیان اینکه علمی که گره کشای مشکلات جامعه باشد، خداوند آن را مورد عنایت قرار می دهد، افزود: امیدواریم دانشگاه ها مرجع رفع گرفتاری های جامعه شود تا بتوانند باری از دوش مشکلات صنعتی، معدنی و تجاری کشور بردارند.

استاندار سمنان بابیان اینکه مسئولان نمایشگاه و مدیران آموزش و پرورش باید زمینه بازدید همه جانبه دانش آموزان را از نمایشگاه هفته پژوهش فراهم کنند، تاکید کرد: باید برای بازدید دانش آموزان و دانشجویان از نمایشگاه تلاش بیشتری شود تا نسل جوان با پژوهش های جدید آشنا شوند.

سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان سمنان در فضایی به وسعت دو هزار مترمربع با حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور و ۳۵ دانشگاه و دستگاه اجرایی استان از ۱۲ تا ۱۴ آذر ماه در دانشگاه پیام نور سمنان برای بازدید علاقه مندان گشوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار