دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان:

اعزام هزار کارشناس علمی و 300 روحانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از اعزام هزار کارشناس علمی به مناطق زلزله زده کرمانشاه برای جبران عقب ماندگی علمی و تقویت درسی دانش آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۹۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این اتحادیه برگزار شد، اظهار داشت: در زلزله ناگوار کرمانشاه، 20 دانش آموز و 4 فرهنگی فوت شدند و هزار دانش آموز و 100 فرهنگی نیز مصدوم شده اند؛ ضمن اینکه حدود 80 مدرسه آسیب دیدند.

وی ادامه داد: بعد از زلزله کرمانشاه، اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کرمانشاه به کمک مردم زلزله زده شتافتند اما ما نیز در دفتر مرکزی، برنامه هایی را پیش بینی کردیم.

علامتی با بیان اینکه یکی از اقدامات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، کمک رسانی نقدی و غیرنقدی است،خاطر نشان کرد: کمک های نقدی و غیرنقدی در بیش از 7 هزار مدرسه متوسطه دوم و 3 هزار مدرسه متوسطه اول توسط دانش آموزان در حال جمع آوری است.

وی افزود: طی تفاهم نامه ای که با هلال احمر داشتیم، تا کنون دو مرحله از کمک های نقدی و غیرنقدی به کرمانشاه ارسال شده است و این طرح تا پایان شهریور ماه سال آینده ادامه دارد.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه ارائه خدمات درسی، مشاوره تحصیلی و روانشناختی به دانش آموزان مناطق زلزله زده از دیگر برنامه های ماست، اضافه کرد: کارشناسان علمی موسسه علمی آینده سازان متشکل از ۱۰۰۰ مربی، سرگروه و فارغ التحصیلان اتحادیه که هم اکنون در دانشگاه ها تحصیل می کنند در این طرح حضور دارند.

وی ادامه داد: طی تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه، کارشناسان و مربیان در کانکس و چادرهایی در مناطق زلزله زده حضور دارند و در زمینه جبران درسی، تقویت درسی، برنامه درسی و تاب آوری به لحاظ روانشناختی به ارائه خدمات می پردازند.

علامتی افزود: اعزام ۳۰۰ روحانی مرکز فرهنگی و تبلیغی آینده سازان به مناطق زلزله زده از دیگر اقدامات است برای صحبت با دانش آموزان و پاسخگویی به سوالات شرعی در این مناطق حضور دارند که این خدمات در قالب کانکس های فرهنگی انجام می شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: پیش بینی می کنیم از محل اعتبارات خودجوش دانش آموزی و اعتباراتی که اتحادیه برای حوادث در نظر گرفته است بیش از ۲ میلیارد تومان برای مردم و دانش آموزان مناطق زلزله زده کمک رسانی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار