پروژه چهار خطه کردن ایلام - مهران از اولویت های وزارت راه است

معاون برنامه ‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، گفت: تکمیل پروژه چهارخطه کردن مسیر ایلام به مهران جزو اولویت های کاری این وزارتخانه قرار گرفته است.

کد مطلب: ۶۸۹۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، امیر امینی در جریان بازدید از پروژه های راه سازی در مسیر ایلام به مهران، اظهار کرد: محورهای ارتباطی استان ایلام طی سال های اخیر از اهمیت دوچندانی برخوردار شده اند و اکنون شاهد حجم تردد بسیار بیشتر در مسیرهای اتباطی این استان هستیم.

وی، ادامه داد: احداث بزرگراه بر اساس شاخص هایی تعیین می شود که یکی از مهم ترین آنها حجم تردد خودروها در آن مسیر است که قبلا این شرایط در بسیاری از جاده های مواصلاتی استان ایلام به دلیل کم تردد بودن احساس نمی شد ولی اکنون در ایام و روزهای مختلف سال شاهد عزیمت مسافران و خودروهای سنگین حامل بار به مقصد مرز بین المللی مهران هستیم که همین عامل لزوم تقویت و بهبود وضعیت راه های استان را ضروری می کند.

معاون وزیر راه با اشاره به اعتبارات سفر رئیس جمهوری و وهمچنین اربعین برای استانداردسازی راه های ارتباطی استان ایلام گفت: با تخصیص کامل این اعتبارات تا پیش از اربعین سال آینده شاهد چهار خطه کردن مسیر مهران به ایلام خواهیم بود.

امینی، تاکید کرد: از محور ایلام به سمت صالح آباد و صالح آباد به سمت مهران بخشی چهار خطه شده و پل ارغوان نیز تکمیل شده که یک پروژه ۱۰ کیلومتری از انتهای مسیر چهار خطه به همراه تونل و سه پل بزرگ ۳۰ ، ۳۵ و ۶۰ متری در دست ساخت است.

وی، گفت: هم اکنون از سمت صالح آباد به مهران به طول ۴۵ کیلومتر این پروژه در حال اجرا بوده و بخش قابل توجهی نیز تکمیل شده است که همین عامل در روان سازی ترافیک ایام اربعین ۹۶ بسیار تاثیرگزار بود.

در ایام اربعین ۹۶ بیش از ۲ میلیون نفر مسیر مهران را برای تردد انتخاب کردند که بیش از ۵۳ درصد زائران اربعین را تشکیل می داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار