آشفتگی اسرائیل از حضور ایران در دمشق

در حالی که مقامات ایرانی تأکید می‌کنند که به درخواست دولت سوریه حضور در این کشور را ادامه خواهند داد،‌ نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که برای خاتمه دادن به این حضور از همه توان تل آویو بهره خواهد برد.

کد مطلب: ۶۸۹۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، روزنامه اورشلیم پست چاپ سرزمین‌های اشغالی در حالی که مدعی شده است گزارش‌های میدانی از حمله جنگنده‌های اسرائیلی به پایگاه‌های ایران در خارج از دمشق خبر می‌دهد از قول نتانیاهو نوشت: «اجازه دهید سیاست اسرائیل را تکرار کنم. ما اجازه نمی‌دهیم که یک نظام اقدام به نابودی دولت یهودی برای رسیدن به سلاح‌های هسته‌ای کند.»

او افزود: «ما به این نظام (ایران) اجازه نمی‌دهیم که ارتش خود را همانند آنچه اکنون انجام می‌دهد برای ریشه کن کردن دولت ما در سوریه تقویت کند.»

این روزنامه اسرائیلی بر اساس گزارشی از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشته است پدافند هوایی دولت سوریه با حمله موشکی زمین به زمین اسرائیل مواجه شده و این پدافند موفق به نابودی سه موشک اسرائیلی شده است.

خبرگزاری عرب زیان المصدر نیز گزارش داده است که دو موشک اسرائیلی به انبارهای مهمات اصابت کرده‌اند.

به گزارش پانا،‌ مقامات ایرانی بارها اعلام کرده اند که به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند و تا زمانی که دولت و مردم این کشور خواهان حضور ایران باشند در سوریه باقی خواهند ماند.

مذاکرات سه کشور ایران،‌ روسیه و ترکیه موسوم به مذاکرات آستانه برای اولین بار در طول 11 ماه گذشته توانسته است طولانی‌ترین آتش‌بس را در سوریه ایجاد کند.

سران سه کشور تضمین‌کننده آتش بس در سوریه اخیرا در سوچی با هماهنگی دولت سوریه برای برگزاری کنگره ملی سوریه برنامه‌ریزی کردند.

محمد جواد ظریف،‌وزیر امور خارجه کشورمان که به تازگی در نشست گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای در رم حضور یافته بود در یک نشست پرسش و پاسخ گفت: «هدف دولت فعلی در واشنگتن این است که ایران را از سوریه خارج کند. این هدفی است که در آن شکست می‌خورند چراکه ما در منطقه هستیم و در منطقه با قی خواهیم ماند و کسانی باید از منطقه خارج شوند که بدون دعوت وارد شده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار