تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر اختصاص زمین و مسکن برای معلولان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بر لزوم تهیه زمین و مسکن برای خانوارهای دارای افراد معلول در این استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۸۹۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی سید جواد حسینی در نشست رفع چالش ها و موانع موجود در بحث مسکن مددجویان بهزیستی استان با اشاره به12 آذر "روز جهانی معلولان" ، اظهار داشت: کلمه‌ی معلول باید از فرهنگ لغات ما حذف و واژه‌ی «انسانی با نیازهای ویژه» جایگزین آن شود.
وی افزود: اگر این نامگذاری جایگزین لفظ معلول بشود آنگاه این گروه بزرگ جمعیتی، از نظر نام‌گذاری، هیچ تفاوتی با سایر شهروندان نخواهند داشت زیراهمه‌ی ما، انسان‌هایی با نیازهای ویژه هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تلاش شهرداری‌ها ، دهیاری ها و دستگاه‌های اجرایی برای اجرای ضوابط مناسب‌سازی محیطی و مبلمان شهری و روستایی اضافه کرد: آرمان نظام اسلامی برای زندگی رفاه‌مند معلولین، ساخت شهرها و روستاهایی است که دوستدار معلولین باشد و اگر چنین شهرها و روستاهایی ساخته شود این شهرها و روستاها دوستدار همه‌ی شهروندان و همه‌ی انسان‌ها خواهد بود.
حسینی با اشاره به طرح خانه دار شدن افراد معلول گفت: بهزیستی باید افراد فاقد زمین را اولویت بندی کند و مکاتبات لازم به منظور اخذ پروانه رایگان برای هزار و 285 نفری که در روستاهای استان فاقد زمین هستند انجام شود.
وی افزود: لازم است برای افزایش سهمیه خراسان رضوی در خصوص خانواده های دارای افراد معلول و نیازمند مسکن هم مکاتبات لازم انجام شوند تا بتوان افراد بیشتری را صاحب خانه کنیم.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سال 1394 طرح خانه دار شدن خانواده های دارای 2 معلول با همت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیران مسکن ساز به اجرا در آمد.
حمیدرضا پوریوسف افزود: در این چارچوب 285 نفر در خراسان رضوی ثبت نام کردند که تاکنون بیش از سقف مورد نظر و به تعداد 297 نفر خانه دار شدند.
وی ادامه داد: سه هزار و 500 نفر زن سرپرست خانوار یا دارای یک فرد معلول در روستاها فاقد مسکن هستند. از این تعداد هزار و 285 نفر زمین هم ندارند که نیازمند همکاری بیشتر دهیاریها برای تهیه زمین برای آنها هستیم.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: توسط این بنیاد و بهزیستی خراسان رضوی تاکنون 388 نفر خانواده روستایی دارای 2 معلول شناسایی شده اند در حالی که سهمیه استان 285 نفر است به همین دلیل خواستار افزایش سهمیه استان هستیم.
حسن حسینی ادامه داد: از آمار مذکور تاکنون کارهای مسکن 284 نفر به اتمام رسید و در منازل خود ساکن شده اند. برای هر واحد هم 180 میلیون ریال وام بلاعوض در کنار دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی گفت: هم اینک تهیه مسکن برای دو هزار و 500 نفر از افراد تک معلول و سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است. از این تعداد 400 نفر برای تشکیل پرونده به بنیاد مسکن مراجعه کرده اند که 350 نفر از آنها برای انعقاد قرارداد به بانکها معرفی شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار