ایران نایب رئیس کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی شد

جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی انتخاب شد.

کد مطلب: ۶۸۹۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، در بیست و دومین کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی، جمهوری اسلامی ایران به اتفاق آرا به عنوان نایب رئیس این کنفرانس انتخاب شد.

براین اساس علیرضا جهانگیری، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه سمت نایب رئیس این کنفرانس را عهده‌دار شد.علاوه بر این به دنبال عضویت جمهوری اسلامی ایران در شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از آغاز فعالیت این سازمان ، در این کنفرانس دوره عضویت کشورمان در شورای اجرایی برای سال‌های 2018 تا 2020 به تایید کلیه اعضای کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی رسید.

کسب سمت نایب رئیسی کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی به دنبال حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و تصدی ریاست کمیسیون محرمانه این سازمان و همچنین عهده دار شدن ریاست گروه آسیایی در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، به وقوع پیوسته است.

کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی مهمترین نهاد تصمیم گیرنده سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است که هر ساله با شرکت اعضا تشکیل جلسه می‌دهد و ضمن بررسی آخرین تحولات در زمینه سلاح‌های شیمیایی اقداماتی را جهت بهبود روند انهدام و مقابله با سلاح‌های شیمیایی اتخاذ می‌کند.

بیست و دومین کنفرانس کشورهای عضو با حضور نمایندگان دول عضو و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های غیر دولتی فعال در زمینه سلاح‌های شیمیایی از روز دوشنبه 6 آذرماه سالجاری در لاهه هلند آغاز به کار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار