مسعود آب پرور در گفت و گو با پانا:

جشنواره جام جم به سياستگذاري درست و هدفمند احتياج دارد

نویسنده و کارگردان سریال «هوش سیاه» معتقد است استمرار یک جشنواره موثرتر از برگزاری آن است و چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم نیازمند سیاست گذاری درست و هدفمندی است.

کد مطلب: ۶۸۹۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مسعود آب پرور نویسنده و کارگردان تلویزیون در پاسخ به خبرنگار فرهنگي پانا درباره این مطلب که آیا انتصاب مدیرانی که خود مسئولیت رسمی در بخش های زیرمجموعه صداو سيما را دارند به عنوان داوران چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم اقدامی درست است یا نه، گفت: به نظرم این اقدام یک ضعف محسوب نمی شود و چه بسا نقطه قوت نیز هست. زیرا ممکن است مدیران بخش ها در یک شبکه مشغول به کار باشند، اما در سایر شبکه ها مسئولیتی ندارند و این اتفاق باعث نظارت و ارزیابی محتوای شبکه های دیگر می شود.
وی افزود: همچنین آن ها می توانند بازنگری و نگاهی متفاوت بر آثار تولیدی خود طی جشنواره داشته باشند. برنامه سازان خود را تشویق کرده یا رویه ای خاص را در برنامه سازی ترویج دهند. از طرفی انتخاب مدیران مرتبط با هر ژانری، کار درست تری است.
آب پرور با اشاره به این که جشنواره جام جم، جشنواره ای خانوادگی است، ادامه داد: این جشنواره فضایی برای تشویق و سیاست گذاری است و نوع گرایش تلویزیون را به سمت برنامه هایی مشخص نشان داده و مشخص می کند چه نگاه و سلیقه ای به نگاه مدیریتی سازمان نزدیک تر است.
کارگردان سریال «هوش سیاه» خاطر نشان کرد: جشنواره جام جم از داوران و کارشناسان مجربی استفاده می کند اما در بخش های مدیریتی و دبیری مسئولیت برعهده مدیران سازمان است.
وی در پایان به راهکارهایی برای بهبود کیفی و ارتقای جشنواره تلویزیونی جام جم اشاره و بیان کرد: به نظرم توالی و استمرار یک جشنواره موثرتر از برگزاری آن است. شاید در سال های اخیر مشکلات اقتصادی و مالی سازمان صداوسیما مانع تداوم جشنواره جام جم بوده است. این جشنواره نیازمند سیاست گذاری درست و هدفمندی است و در این صورت به دلیل این که در ابعاد گسترده برگزار می شود، تاثیرگذار خواهد بود.
گفتنی است چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم دهه اول بهمن ماه برگزیدگان خود را معرفی می کند. پیش از این محمد احسانی دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم طی احکام جداگانه ای حسین کرمی، علی اصغر پورمحمدی، سلیم غفوری و محمد رحیم لیوانی را به ترتیب به عنوان دبیر بخش های «سریال های تلویزیونی»، «مسابقات تلویزیونی»، «برنامه های مستند» و «پویانمایی» منصوب کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار