افزایش نشاط اجتماعی رابطه مستقیمی با بهبود وضعیت اقتصادی مردم دارد

استاندار ایلام، گفت: افزایش روحیه نشاط و شادی در بین مردم رابطه تنگاتنگ و مستقیمی با بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم دارد.

کد مطلب: ۶۸۹۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، قاسم سلیمانی، در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اظهار کرد: عوامل مختلفی در مقوله نشاط اجتماعی و امید به زندگی دخیل هستند ولی بر اساس بررسی های صورت گرفته مسائل اقتصادی در این زمینه نقش حیاتی ایفا می کنند.

وی، افزود: با توجه به جوان بودن جمعیت کشور مسئله تامین شغل و زمینه سازی شرایط ازدواج آسان به یک دغدغه جدی برای خانواده ها تبدیل شده و اگر نتوانیم نیازها را برآورده کنیم، سن ازدواج در کشور از میزان کنونی که به نسبت سالیان گذشته افزایش یافته نیز بیشتر خواهد شد.

استاندار ایلام از پژوهشگران دانشگاهی خواست با بررسی دقیق عوامل امید به زندگی به ویژه در میان جوانان مدیران را در تدوین برنامه های کاربردی و عملیاتی در این حوزه کمک کنند.

سلیمانی، تاکید کرد: مشکلات معیشتی باعث شده نرخ موالید در استان ایلام حتی از میانگین کشوری نیز پایین تر بیاید که مهم ترین دلیل را می توان مسائل اقتصادی دانست باید با مشوق هایی خانواده ها و بویژه زوج های جوان را به فرزندآوری که خواسته همیشگی رهبر معظم انقلاب است، ترغیب کنیم.

وی، تصریح کرد: باید توازنی بین نرخ موالید در کشور حاکم باشد تا به شرایط ابتدای انقلاب که با نرخ بسیار بالای موالید روبرو شدیم، دچار نشویم که اکنون نتوانیم نیاز اشتغال آنان را با توجه به حجم ورودی به بازار کار فراهم آوریم.

گفتنی است، استان ایلام بر اساس اخرین سرشماری سال ۹۵ بیش از ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این منظر آخرین استان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار