با حضور کوهنوردان و دوستداران محیط زیست:

چهارمین طرح جنگلانه استان البرز در روستای آدران برگزار شد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کرج از کاشت ۵ کیلو بذر بومی استان در منطقه ای به وسعت ۱۸۵۰ هکتار در روستای آدران واقع در محور کرج چالوس توسط کوهنوردان و دوستداران محیط زیست خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۹۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

ذاکری رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کرج در گفت و گو با خبرنگار پانا البرز در کرج گفت: طرح جنگلانه با هدف احیاء و ترمیم جنگلها و مراتع و حفظ پوشش گیاهی، در سراسر کشور در حال برگزاری است که امروز به همت کوهنوردان و دوستداران محیط زیست در روستای آدران واقع در محور کرج - چالوس با ارتفاعی بالغ بر ۱۶۰۰ متر و به مساحت ۱۸۵۰ هکتار نزدیک به ۵ کیلو بذر بومی استان البرز کاشته شد.
در ادامه معصومه ذیحق مسئول روابط عمومی اداره منابع طبیعی شهرستان کرج در خصوص طرح ملی جنگلانه یادآور شد: چهارمین سال متوالی است که طرح ملی جنگلانه در کرج در حال برگزاری است و امسال نیز این طرح با حضور کوهنوردان و دوستداران محیط در منطقه آدران اجرا شد و گونه هایی که مختص این استان است در منطقه کاشته شد.
مسئول روابط عمومی اداره منابع طبیعی شهرستان کرج در خصوص مشارکت شهروندان البرزی در طرح ملی جنگلانه گفت: شهروندان البرزی تا پایان آذرماه سال جاری فرصت دارند تا در صورت تمایل به دهداری ها و همچنین به اداره منابع طبیعی شهرستان کرج مراجعه کنند تا با حضور کارشناسان این اداره در طرح ملی جنگلانه شرکت کنند..
در ادامه محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی کرج که پیش از این مدیرکل سازمان محیط زیست استان البرز نیز بوده است، در خصوص عدم مشارکت و استقبال مدیران استان به خصوص مدیرکل سازمان محیط زیست فعلی در طرح ملی جنگلانه به خبرنگار ما گفت: اعضای پنجمین شورای اسلامی و شهردار کرج خود دغدغه های محیط زیستی را دنبال می کنند و به این موضوعات توجه ویژه ای دارند.
وی در پایان خاطرنشان کرد و گفت : هر کوهنورد یک محیط بان است و کوهنوردان می توانند به خوبی حفاظت از محیط زیست کوهستان را می دانند و توجه ویژه تری را به این موضوع دارند که مدیران استان ویژه مدیرکل سازمان محیط زیست استان البرز باید به مقوله توجه ویژه ای را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار