در افتتاحیه اکران «پینوکیو، عمو سردار و رییسعلی» در بوشهر عنوان شد؛

بین رسالت پیامبری و هنرمندی نقطه پیوند وجود دارد

اکران افتتاحیه فیلم سینمایی «پینوکیو، عمو سردار و رییسعلی» عصر روز پنجشنبه ۹ آذر با حضور جمعی از عوامل و سینماگران سینمای کودک و نوجوان در سینما بهمن بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۶۸۸۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، سید رضا صافی، نویسنده و کارگردان، ناصر عنصری تهیه کننده، مریم رنجبر نویسنده، سعید خانی مدیر پخش نسیم صبا، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، فرشته طائرپور تهیه کننده، ابراهیم فروزش، مرضیه برومند ، ایرج طهماسب، مجید مظفری، فاطمه گودرزی، امیرحسین صدیق هنرمندان حاضر در اکران افتتاحیه فیلم «پینوکیو، عمو سردار و رییسعلی» بودند.
این اکران که از ساعت ۱۸ شب گذشته-پنجشنبه ۹ آذر- در سینما بهمن بوشهر به همت اداره کل بنادر و دریانوردی این استان برگزار شد، با استقبال گسترده کودکان و نوجوانان و خانواده هایشان مواجه شد.
گلایه ها را کنار می گذارم
صافی در پرزنت فیلم خود پیش از نمایش آن گفت: امروز مفتخرم که دو حس خوب دارم. حرمت این احساس را نگه می دارم و‌لب به گلایه باز نمیکنم که چه تلخی ها و سختی ها و بی مهری هایی بر ما گذشت. از سوی کسانی که انتظار مهربانی از سوی آنان داشتیم.
وی افزود: اولین حس خوبم به نهالی باز می گردد که سه سال گذشته به همراه عوامل فیلم کاشتیم و بعد از مرارت های بسیار ‌امروز شاهد به ثمر رسیدن اش هستیم. دومین احساسم‌ به حضور مهمانان عزیزی برمی گردد که هریک وزنه هایی مهم در سینمای کودک هستند. همه جا رسم است بزرگان ‌ادب دعوت به شهرستان ها شده و از آن‌ها تجلیل می شود. اما مهمانان ما‌ امروز هزاران کیلومتر برای تشویق هنرمندان بوشهری به اینجا آمده اند.
این کارگردان ادامه‌داد: فیلمسازی کار گروهی و نتیجه تلاش های آن هاست. یادم است اوایل دهه ۶۰ برنامه «آسمون و ریسمون» تلویزیون را بسیار دوست داشتم و وقتی تمام شد افسرده شدم و برای آن متنی شبیه متن کتاب دینی مان نوشتم و در کلاس خواندم و معلمم من را تنبیه کرد. سال ها گذشت و فهمیدم بین رسالت پیامبری و هنرمندی نقطه پیوندی است و آن تلاش برای تربیت انسان هایی بهتر ‌است.
وی در پایان تصریح کرد: اگر کسانی ما‌را حمایت نمی کردند، شرایط امروز فیلم ما معلوم‌نبود. نظیر شورای شهر بوشهر، استانداری، شهرداری، اداره کل بنادر و دریانوردی که علیرغم این که تعریف قانونی برای کار فرهنگی ندارد، تمام قد به ما کمک کردند.
دعوت برومند از مردم بوشهر برای حمایت از «پینوکیو، عمو سردار و رییسعلی»
برومند نیز به نمایندگی از هنرمندان حاضر در اکران افتتاحیه «پینوکیو، عمو سردار و رییسعلی» درباره این اثر گفت: فیلم «پینوکیو عمو سردار و رییسعلی» نام جالبی دارد. من این فیلم را در جشنواره فیلم نوجوانان همدان دیدم ‌و لذت بردم. آینده سینمای نوجوان باید از این مسیر بگذرد. خوشحالم که این فیلم در شهر دیگری ساخته شده و امیدوارم مسئولان کمک کنند تا این‌روند ادامه دار باشد و همه‌ از این الگوی خوب پیروی کنند.
وی همچنین از مردم بوشهر خواست تا از این فیلم در زمان اکران حمایت کنند.
عنصری با تشکر از مردم بوشهر بیان کرد: امیدوارم مسئولان حمایت کنند تا سینماگران بتوانند‌از استعدادهای خوب در شهرهای دیگر در حوزه فیلمسازی استفاده کنند.
در پایان تقدیرنامه ای از سوی عوامل فیلم به محمد مهدی بنشاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اهدا شد. ایرج سفیری هنرمند پیشکسوت نیز برای تقدیر از عوامل و بازبگران فیلم به روی سن رفت.
همچنین در پایان مراسم از بازیگران و عوامل فیلم «پینوکیو، عمو سردار و رییسعلی» تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار