نقش دستاوردهای تربیت معلم سایر کشورها در دستیابی به گفتمان آکادمیک

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: بهره برداری از دستاورهای نظام تعلیم و تربیت و تربیت معلم سایر کشورها برای دستیابی به گفتمان آکادمیک تربیت معلم مفید است.

کد مطلب: ۶۸۸۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمود مهرمحمدی در نشست تحلیل و بررسی و تقدیر از عوامل اجرایی نخستین سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی، این کار تیمی را قابل تحسین توصیف کرد و گفت: گزارش و تحلیل ارائه شده در جلسه، به نظرم کاری است که ما باید در همه نشست هایمان سعی کنیم این تحلیل محتوا را داشته باشیم؛ یعنی تمرکز بر روی اینکه پیام چه بود و ما چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم، خواه در همایش های ملی و نشست های بین المللی.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه همایش های ملی تربیت معلم، حتما این نوع تحلیل را در دستور کار داشته باشیم، گفت: در این صورت می توانیم بهره برداری بیشتری را از سرمایه گذاری هایی که برای این نشست ها انجام می شود، داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در راستای نیل به چشم انداز تربیت معلم در کشور، نیاز به توسعه همکاری های بین الملل، بهره برداری از دستاورهای نظام تعلیم و تربیت و تربیت معلم سایر کشور ها داریم یعنی این قطعه از پازل را نمی توانیم، نادیده بگیریم؛ چرا که برای تصمیمات و سیاست های اجرا و عمل در دانشگاه همچنین تکوین آنچه که از آن تحت عنوان گفتمان آکادمیک تربیت معلم نام میبریم، مفید است.

مهرمحمدی با اشاره به اینکهشروع این کار در این سمپوزیوم بوده است بیان کرد: حال، این پرسش به جایی است که در آینده، قرار است این مسیر را چگونه ادامه دهیم؟ معتقد هستم که در این باره نباید زود تصمیم بگیریم و بهتر است ایده هایی که در رابطه با تداوم این حرکت وجود دارد با تامل، مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در این بین آنچه که بدواً به ذهن خودِ من می رسد و هنوز یک ایده خام است اینکه مثلاً همایش های ملی را یکسال در میان برگزار کنیم و در این فاصله، همایش بین المللی داشته باشیم؛ اگر این پیشنهاد پذیرفتنی باشد، آنگاه هر دو سال یکبار، میتوانیم بر روی دستاوردهای ملی متمرکز شویم که برای پختگی مباحث مجال بیشتری فراهم شود و همایش های ملی نیز از غنای محتوایِ بیشتری برخودار باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: اکنون که به شکلی به دنبال شکل دهی و برپایی نشست های بین المللی هستیم، معتقد هستم که بی مناسبت نیست با توجه به واکنش مثبت و استقبال اولیه سازمان منطقه آزاد کیش از این پیشنهاد بنده، فعالیتی را آغاز کنیم.

وی گفت: خوشبختانه سازمان منطقه آزاد کیش اعلام آمادگی کرده اند پیشنهاد را مورد بررسی جدی قرار دهند؛ با توجه به ظرفیت و امکانات خوبِ ایران در جزیره کیش میتوان به برگزاری چنین اتفاق مهم جهانی امیدوار بود.

مهرمحمدی با ابراز خوشبینی نسبت به اجرای چنین برنامه ای افزود: اگر این اتفاق جهانی در حوزه تعلیم تربیت رخ دهد، و ما به سمت که یک کنفرانس جهانی پیش برویم میتوانیم شاهد یک کار بزرگ و برجسته بین المللی در حوزه تربیت معلم نیز در کشور باشیم.

وی اظهار کرد: لذا اگر قرار باشد چنین کار بزرگی انجام بدهیم، باید ابتدا کنسرسیومی از انجمنهای علمی و دانشگاه های مطرح در علوم تربیتی تشکیل شود و کل ظرفیت علمی کشور را در این حوزه به میدان بیاوریم و طبیعتاً دانشگاه فرهنگیان در این کنسرسیوم باید نقشی برجسته ایفا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار