مدیر کل راه و شهرسازی مازندران

تملک اراضی مهم‌ترين مشكل مازندران در توسعه شبكه راه‌هاست

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران مهمترين مشكل مازندران را در بخش توسعه شبكه راه‌ها، تملک اراضی دانست و گفت: «اراضی مازندران به دليل شرايط جغرافيايی و اجتماعی بسيار با ارزش بوده و اين مسئله با وجود كمبود اعتبار جهت خريد اراضی، ما را برای توسعه شبكه راه‌های استان دچار مشكل كرده است.»

کد مطلب: ۶۸۸۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، عبدالله بهادری در بازدید از اجرای عمليات تعريض و ارتقاء محور سوادكوه گفت: تسریع در اتمام عمليات تعريض و چهار خطه نمودن محور مذكور مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است.»

بهادری ضمن اعلام تاكيد ويژه مقام عالي وزارت در خصوص ارتقاء و ايمن سازی محورهاي منتهی به مازندران خاطر نشان ساخت: «اقبال و استقبال عموم كاربران جاده‌ای برای تردد از سطح محورهاي مازندران بالاست، از اين رو اميدواريم با برنامه ريزی و تلاش مضاعف بتوانيم سرعت قابل توجهی در روند اجرايي اين پروژه داشته باشيم.»

وی مهمترين مشكل مازندران را در بخش توسعه شبكه راه‌ها، تملک اراضی دانست و افزود: «اراضی مازندران به دليل شرايط جغرافيايي و اجتماعی بسيار با ارزش بوده و اين مسئله با وجود كمبود اعتبار جهت خريد اراضی، ما را برای توسعه شبكه راه‌های استان دچار مشكل كرده است.»

بهادری گفت: «طول محور سوادکوه در محدوده استان مازندران 84 کیلومتر است که 79 کیلومتر آن بصورت چهار خطه زیر بار ترافیک است و پنج کیلومتر باقیمانده محدوده شهری سرخ کلا، بالازیرآب، شیرگاه و پل سفید عمدتا نیاز به ارزیابی و آزادسازی اراضی دارد که انشااله پس از تامین اعتبار اقدام لازم انجام خواهد شد.»

وی افزود: «بدلیل عدم تخصیص منابع مالی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اقدام به مذاکره با مالکین جهت دریافت اسناد خزانه نموده که تعدادی از مالکین راضی به دریافت خزانه بجای پول شدند.»

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن تاکید بر اتمام عملیات اجرایی این محور در کوتاه ترین زمان ممکن تصریح کرد: «تقاطع شهید مهدوی قائمشهر، تقاطع ورودی و خروجی شیرگاه، تقاطع غیرهمسطح آزادمهر، احداث پل دوم پل سفید و تکمیل چهارخطه در محدوده شیرگاه، سرخکلا، بالازیرآب و پل سفید از جمله مناطقی هستند که عملیات تعریض و چهارخطه نمودن آن بدلیل عدم تخصیص اعتبار به اتمام نرسیده است که برای ادامه عملیات و تکمیل محور نیاز به 2000 میلیارد اعتبار است که با همت مسئولین کشوری و استانی هرچه زودتر شاهد اتمام چهارخطه نمودن محور باشیم .»

بهادری ضمن اعلام پيشرفت فيزيكی بالای 90 درصدی پروژه خاطر نشان ساخت: «در تلاشيم تا با تامين اعتبار لازم و شرايط مساعد جوی، پروژه تعريض و چهار خطه شدن اين محور در اتیه نزدیک به بهره برداري نهايي برسانيم.»

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن مثبت ارزیابی کردن این بازدید ها اظهار امیدواری کرد با تلاش و پیگیری نمایندگان شاهد ارتقاء ایمنی در محورهای ارتباطی استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار