معاون آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در گفت و گو با پانا عنو ان کرد:

آموزش حفظ ایمنی در مدارس مناطق کم برخوردار از طریق سی دی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره برگزاری مانور زلزله در مدارس گفت: در مناطق کم برخوردار نیز سعی کردیم از طریق سی دی های آموزشی دانش آموزان از خطرات و راه های مقابله و پیشگیری از بحران اطلاع یابند.

کد مطلب: ۶۸۸۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد

طاهر علمی در حاشیه نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه شاهد مهدیه ناحیه 3 تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان کرد: یکی از فعالیتهای مهم پرورشی حفظ امنیت جانی، جسمی و روحی دانش آموزان است و مانور زلزله برای جلوگیری ازضرر و زیان جسمی دانش آموزان برگزار می شود.

وی افزود: در این زمینه با ارگان ها و نهادهای موثر در حوادث طبیعی به ویژه مدیریت بحران استانداری، هلال احمر، شهرداری و آتش نشانی و خیلی ارگان های دیگر که می توانند این آموزش را عهده دار شوند از قبل هماهنگی شده است و تفاهم نامه هایی بین این ارگانها و آموزش و پرورش منعقد شده تا با ورود به مدارس آموزش های لازم را به معلمان و دانش آموزان داده شود و ما از این آموزش ها استقبال می کنیم.

علمی گفت: اگر حادثه طبیعی در زمان تحصیل و حضور دانش آموزان در مدرسه رخ دهد، بیشترین خسارت نیروی انسانی را خواهیم داشت و ضرورت دارد این آموزش ها وارد کلاس ها و مدارس شود تا از این چنین خسارت های جانی جلوگیری شود.

وی گفت: امروز نتیجه آموزشهایی که در برخی مدارس رایه شده است با این مانور دیده خواهد شد و ما امیدواریم با آموزش های این چنینی هم تخلیه اضطراری انجام شود و هم دانش آموزان نحوه پناه گیری را درست انجام دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با تاکید بر این که اولیای دانش آموزان نیز از این آموزش ها از طریق فرزندان خود مطلع می شوند، گفت: ضرورت آموزش ها بخاطر این موضوع خیلی مهم است و خانواده ها نیز در زمان وقوع بحران می توانند خود را ایمن نگه دارند.

وی گفت: امیدواریم گروه های آموزش دهنده به تمامی مدارس ورود پیدا کنند و فناوری ها و آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه دهند.

علمی در ادامه خاطر نشان شد: در مناطق کم برخوردار نیز سعی کردیم از طریق سی دی های آموزشی دانش آموزان از خطرات و راه های مقابله و پیشگیری از بحران اطلاع یابند و پیشنهاد می کنیم اکیپ هایی هر چند کوچک نیز به بعضی از این مناطق فرستاده شود یا باحضور دانش آموزان این مناطق در مراکز این آموزش ها به آنان ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار