معاون جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در گفت و گو با پانا عنوان کرد:

استقرار30 پایگاه ثابت و سیار هلال احمر در جاده های آذربایجان شرقی

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: 25 پایگاه ثابت در سطح استان و 5 پایگاه سیار در جاده های استان استقرار دارند که وظیفه آنها رسیدگی به مصدومین است.

کد مطلب: ۶۸۸۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد

هادی موسوی در حاشیه نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه شاهد مهدیه ناحیه 3 تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان کرد: سازمان هلال احمرجزو کارگروه امداد و نجات در بحث بحران است و هلال احمر در بحران های طبیعی مترقبه و غیر مترقبه در مراحل اولیه کارجستجو و نجات رابرعهده دارد.

وی افزود: هلال احمر یک اِن‌جی‌اُ و یک نهادی است که وظیفه کادر مجرب این مجموعه حضور در ساعات اولیه حوادث در محل و در زلزله جستجو و نجات مصدومین و در مراحل بعدی اسکان اضطراری را برعهده دارد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اضافه کرد: هلال احمر ارگانی است که با سابقه یک قرن در کشور کنار سایر اِن‌جی‌اُ ها فعالیت می کنند و جایگاه هلال احمر در قلبهای مردم کاملا مشخص است و مردم در اتفاقات به صورت داوطلبانه به کمک ما می آیند.

موسوی با بیان این که یکی از کارهای تخصصی که هلال احمر در آن دخیل است بحث امداد و نجات در تصادفات جاده ای است، ادامه داد: 25 پایگاه ثابت در سطح استان و 5 پایگاه سیار در جاده ها داریم که وظیفه آنها رسیدگی به مصدومین است؛ هم امداد گران و هم هلال احمر به طور شبانه روزی مستقر هستند که به محض اطلاع از وقوع حادثه به محل اعزام می شوند.

وی گفت: یکی از معاونت های فعال هلال احمر معاونت جوانان است و کانون های دانش آموزی نیز جزو این فعالیت هاست که هدف این کانون ها آموزش روحی و روانی برای آمادگی پذیرش مسئولیت ها در آینده است.

خبرنگار: اسما نریمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار